HAFIZ HAMIDUN LANCAR KOLEKSI SALAWAT DALAM 'MARHABA'


Pelancaran album "Marhaba" menyusul kejayaan Zikir Terapi yang tiada henti, album Hafiz Hamidun yang memuncak di tangga pertama dalam carta iTunes Malaysia selama lebih dari sepuluh tahun. Ini adalah perjalanan yang luar biasa di mana Hafiz mendapati dirinya kini dirangkumi album "Marhaba", sebuah rakaman - dan keadaan fikiran, dalam banyak cabang - bahawa dia telah berusaha sepanjang lima tahun sejak 2015. Berusia 37 tahun, Album Hafiz telah terjual lebih dari 2 juta salinan di seluruh dunia dan dianggap sebagai artis terlaris di Malaysia.


Epik, eksentrik dan megah, "Marhaba" terdiri daripada 13 Salawat yang dihasilkan di peringkat antarabangsa seperti Ya Imam Ar-Rusli, Tholama Ashku Ghoromi, dan Tola 'Al-Badru' Alayna. Album ini juga menampilkan Mostafa Atef dari Mesir dalam "Man Sagher Habeetak" dan Naufal Zayne dalam "Khairal Bariyyah."


Sehingga kini, album Marhaba ini telah melewati lebih dari 120,000 strim di Spotify dan terjual lebih dari 3000 salinan, walaupun terdapat ketidakpastian industri muzik global kerana wabak COVID-19.


"Saya harus menarik diri dari persembahan awam yang dijadualkan pada tahun 2021 dengan sopan. Ini keputusan yang sukar untuk dibuat, tetapi saya percaya sebagai seorang penghibur, saya harus memainkan peranan saya dalam perjuangan mengharungi pandemik ini".


Saya merancang untuk lebih banyak penampilan secara ‘online’ dan berharap dapat menganjurkan konsert ‘virtual’ untuk album Marhaba tidak lama lagi", kata Hafiz.


"Saya merancang untuk merakam semua 13 video muzik untuk album ini, tetapi semuanya nampak mustahil sekarang. Walaupun begitu, saya akan berusaha sebaik mungkin untuk menghasilkan sekurang-kurangnya satu video muzik sebelum Ramadhan yang akan datang. Video muzik ini adalah untuk single pertama dari album ini, "Man Sagher Habeetak."


Walaupun saya telah merancang untuk merakam video muzik di Aswan, Mesir, saya harus menghentikan segalanya untuk sementara waktu. Saya harap pandemik ini akan segera sembuh, dan saya dapat pergi ke luar negeri untuk penghasilan video muzik untuk album ini", tambah Hafiz.


"Marhaba" dihasilkan oleh Arteffects dan diedarkan secara digital oleh Universal Music Malaysia. Untuk peluang media dan perniagaan, sila hubungi management@hafizhamidun.com dan ikuti Hafiz Hamidun di Instagram, Twitter, dan Facebook di @hafizhamidun.


Follow Us
  • Black Instagram Icon
  • Black YouTube Icon
  • Twitter Basic Black
  • Facebook Basic Black
  • Black Google+ Icon
Recent Posts