Kisah Persahabatan, Cabaran dan Impian Remaja Lepasan SPM Dalam 'Hawt Fellas'
top of page
  • Writer's pictureMYB

Kisah Persahabatan, Cabaran dan Impian Remaja Lepasan SPM Dalam 'Hawt Fellas'

Adakah anda bersedia untuk siri drama remaja baharu yang menarik? Bersedia untuk terpikat dengan "Hawt Fellas," kisah persahabatan, dilema, dan pasang surut kehidupan sekumpulan remaja ketika mereka mengharungi dilema dan cabaran hidup selepas peperiksaan SPM.


Hawt Fellas
Kisah remaja lepasan SPM mendepani cabaran kehidupan dan persahabatan serta mengejar impian dalam Hawt Fellas di Slot Lestary TV3

Diarahkan oleh Eoon Shuhaini dan ditulis oleh Lee Chonz, "Hawt Fellas" menampilkan barisan pelakon berbakat, termasuk bintang sedang meningkat naik Nabil Aqil, Raden Zaharatul, Atiq Azman, Idan Aedan, dan Tisya Ong.


Siri drama "Hawt Fellas" mengisahkan Lee (Nabil Aqil), Napron (Idan Aedan), Mat Don (Atiq Azman), dan Floral (Raden Zaharatul), pelajar sekolah menengah yang mempunyai aspirasi dan latar belakang yang berbeza. Walaupun Lee seorang pelajar berbakat akademik yang dibebani oleh harapan yang tinggi terhadap keluarganya, dia secara rahsia memupuk semangat untuk seni, mencari ketenangan dalam muzik dan lukisan.


Napron pula memilih aliran Sains untuk membuktikan kepintaran dan bakatnya, di tengah-tengah cabaran mempunyai bapa yang terlibat dalam penagihan dadah. Mat Don, seorang anak yatim, bergelut dengan gangguan obsesif-kompulsif (OCD) tanpa disedari. Sementara itu, Flora kelihatan memberontak kerana masalah keluarganya dan bergantung pada bantuan Lee untuk meningkatkan kemahiran artistiknya.


Semasa keputusan SPM diumumkan, Lee menghilangkan diri selepas gagal dalam peperiksaan. Floral dan Mat Don menganggap bahawa Lee telah pergi ke luar negara, mematuhi kehendak ibu bapa mereka. Namun, hakikatnya Lee berasa malu dan telah merangka rancangan untuk mengambil semula SPM secara rahsia.


Sementara itu, Indah (Tisya Ong) seorang lagi lepasan SPM yang mendambakan kebebasan dalam hidupnya. Menolak tawaran untuk melanjutkan pelajaran dalam bidang Pendidikan, seperti yang diidamkan oleh ibu bapanya, minat Indah terletak pada bidang lakonan.


Bagaimanakah Lee, Napron, Mat Don, Flora dan Indah akan mengatasi cabaran mereka, mengejar impian mereka dan mengemudi pilihan yang perlu mereka buat? Adakah keluarga mereka memahami dan menyokong aspirasi mereka?



Menurut Jalena Rejab, Penerbit Country & Universal Sdn Bhd, "Hawt Fellas" merupakan drama remaja yang merakamkan transformasi daripada menjadi lawan kepada berkawan. Siri ini memaparkan perjalanan lima rakan dengan latar belakang berbeza - Lee, Mat Don, Napron, Flora dan Indah. Setiap daripada mereka menghadapi cabaran yang unik, tetapi mereka bersatu sebagai "Hawt Fellas" untuk mencapai kejayaan dalam pelajaran, kerjaya dan kehidupan mereka.


"Hawt Fellas" bertujuan untuk berkongsi mesej positif dan memberi inspirasi kepada penonton, terutamanya penonton muda, untuk tidak pernah berputus asa apabila berdepan dengan cabaran hidup.


Siri drama 13 episod ini akan mula bersiaran pada 4 Januari 2024, setiap Khamis hingga Sabtu jam 9.00 malam di slot Lestary TV3, serta disiarkan secara eksklusif dalam HD di Tonton melalui www.tonton.com.my




bottom of page