Infinix Malaysia Lancar Telefon Pintar Terbaharu Siri NOTE 30
top of page
  • Writer's pictureMYB

Infinix Malaysia Lancar Telefon Pintar Terbaharu Siri NOTE 30

Infinix, salah satu jenama telefon pintar yang paling pesat berkembang di seluruh dunia, telah melancarkan secara rasmi siri Infinix NOTE 30 yang dinanti-nantikan di Malaysia.



Siri terbaharu ini memperkenalkan peningkatan luar biasa yang memberikan pengalaman permainan yang luar biasa untuk memupuk tingkah laku permainan yang positif dan melengkapkan komuniti pemain E-Sukan.


Siri NOTE 30 terdiri daripada dua model iaitu NOTE 30 PRO dan NOTE 30, yang masing-masing berharga RM899 (8GB + 256GB) dan RM699 (8GB + 256GB), dan boleh didapati untuk pembelian bermula dari 25 Mei 2023 di semua platform jualan dalam talian dan luar talian Infinix. NOTE 30 PRO hadir dalam pilihan warna, Magic Black dan Variable Gold sementara NOTE 30 hadir dalam pilihan warna Obsidian Black dan Interstellar Blue


NOTE 30 Pro menampilkan revolusi terkini pengecasan pantas 68W All-Round FastCharge, yang mampu mengecas bateri 5000mAhnya daripada 1% hingga 80% dalam masa 30 minit sahaja. Ia juga menyokong FastCharge tanpa wayar 15W, yang pertama dalam segmen harganya.


Sementara itu ciri Pengecasan Terbalik (Reverse Charge) membolehkan peranti ini berfungsi sebagai bank kuasa untuk peranti lain semasa dalam situasi kecemasan. Manakala ciri Pengecasan Pintasan (Bypass Charge) pula menapis arus untuk membekalkan kuasa terus ke papan utama, yang mengawal suhu telefon, seterusnya mengakibatkan penurunan suhu purata 2℃ - 7℃. Revolusi pengecasan yang dibangunkan untuk siri ini, termasuk Intelligent Power E-IQ akan memajukan lagi pengalaman pengecasan dengan algoritma AI dan langkah keselamatan yang melindungi pengguna daripada pengecasan berlebihan.


Kemajuan dalam sistem pengawalan suhu ini memastikan peranti sejuk sertamembolehkan pengguna mengecas dan bermain permainan secara serentak. Terdapat beberapa alternatif pengecasan tersedia untuk NOTE 30 Pro, termasuk penggunaan penyesuai yang menyokong pengecasan pantas PD 3.0 pada kadar 45W.




Model NOTE 30 Pro menampilkan paparan kadar penyegaran (refresh rate display) 120Hz yang mendapat manfaat daripada teknologi Smart Refresh dan Enjin Magellan Infinix. Ciri-ciri ini membolehkan peranti melaraskan kadar penyegarannya berdasarkan senario pengguna, memberikan pengalaman yang lebih lancar sambil menggunakan lebih sedikit kuasa sama ada untuk bermain permainan atau menonton video.


Selain itu,paparan skrin untuk model ini dilengkapi dengan mod penjagaan mata dengan Pensijilan TUV Rheinland, yang melindungi mata pengguna semasa masa skrin yang dilanjutkan.Paparan skrin untuk model NOTE 30 Pro mengguna pakai skrin AMOLED 10-bit yang mempunyai kecerahan puncak 900 nits, nisbah kontras 5,000,000:1, 1920Hz PWM Dimming dan 360Hz Touch Sampling Rate.


Ini bermakna pengguna boleh mengharapkan paparan yang responsif dan bertenaga dalam setiap situasi. Bezel ultra nipis dan pembesar suara dwi stereo, yang dibunyikan oleh JBL dan diperakui oleh Hi-Res, menjadikan model NOTE 30 Pro kehadapan untuk ciri keupayaan audionya berbanding dengan telefon lain didalam kelasnya.



Memfokuskan pada prestasi, Infinix NOTE 30 Pro dilengkapi sepenuhnya dengan dalaman berkuasa yang direka khusus untuk memperkasakan pengguna untuk memanfaatkan hari mereka. Peranti ini menggunakan pemproses MediaTek Helio G99 yang berkuasa, dengan proses 6nm untuk kecekapan tenaga dan prestasi tinggi. Dengan teknologi Penyejukan Cecair Vapor-Chamber pada NOTE 30 Pro, peranti kekal sejuk di bawah tekanan, hasil bahan 10 lapisan yang dipatenkan dengan 2,000mm ruang kawasan.


NOTE 30 Pro juga dilengkapi dengan inovasi terbarunya: teknologi Isyarat Kuasa Ultra (UPS) yang dibangunkan oleh Infinix. Direka khusus untuk persekitaran isyarat lemah, teknologi terobosan ini dioptimumkan untuk senario pengguna isyarat lemah, termasuk ruang bawah tanah, lif, kawasan pinggir bandar dan landskap pegang tangan. Dengan reka bentuk antena baharu dan algoritma proprietari, teknologi UPS meningkatkan prestasi isyarat dalam keadaan jitter isyarat, isyarat padat dan lemah isyarat. Ia boleh menukar antena secara bijak, mempercepatkan rangkaian, mengurangkan kadar ketinggalan apabila menggunakan aplikasi kependaman rendah seperti permainan, memuat turun kandungan dan menonton video.


NOTE 30 Pro telah mencapai peningkatan yang luar biasa sehingga 40% dalam kekuatan isyarat selular dan peningkatan 100% dalam kekuatan isyarat WiFi dalam mod landskap, memastikan pengalaman hiburan yang lancar dan tidak terganggu.



NOTE 30 Pro juga dilengkapi dengan kamera utama piksel ultra-tinggi 108MP yang mampu merakam setiap detik dengan ketajaman maksimum dan ketelusan sejernih kristal. Sementara itu, model NOTE 30 dilengkapi dengan kamera utama 64MP untuk memenuhi keperluan pengguna yang berbeza. Selain itu, peranti ini menampilkan teknologi penggredan warna automatik untuk meningkatkan kualiti imej apabila di bawah keadaan lampu latar dan silau.


Keupayaan kamera NOTE 30 Pro dipertingkatkan lagi dengan beberapa ciri menarik seperti Mod Dwi Pandangan, yang membolehkan pengguna merakam momen dengan kedua-dua kamera hadapan dan belakang secara serentak. Sky Remap pula melaraskan langit dalam foto, manakala Street Photography Filter membantu pengguna menguasai seni fotografi jalanan. Dengan semua ciri ini, pengguna boleh menangkap imej yang menakjubkan yang memenuhi spesifikasi tepat mereka. Selain itu, kamera swafoto 32MP NOTE 30 Pro dengan Style MakeUp membantu pengguna mempamerkan personaliti pelbagai segi mereka.


Disokong dengqn sistem operasi XOS 13 yang dibina pada Android 13, NOTE 30 Pro memberikan hasil grafik antara muka pengguna yang anggun, reka bentuk bunyi baharu serta grafik gerakan. XOS 13 juga menawarkan sambungan PC yang dinaik taraf 2.0, Lightning Multi-Window dan ciri Notepad, memastikan pengalaman yang diperibadikan dan intuitif. Dengan Komunikasi Medan Berdekatan Berbilang Fungsi (NFC) NOTE 30 Pro, pengguna boleh menikmati kemudahan teknologi wayarles jarak dekat, membolehkan untuk berkongsi muatan data seperti pas transit atau caj ke kad kredit.


NOTE 30 sebaliknya, juga merupakan peranti yang menetapkan standard baharu dengan keupayaan pengecasan yang inovatif dan peningkatan prestasi permainan yang mengagumkan. Direka bentuk untuk menjadi kuasa besar, NOTE 30 menampilkan Mod Pengecasan Pantas & Pintas 45W All-Round yang memastikan pengecasan pantas dan mudah semasa bermain permainan tanpa perlu risau terlalu panas.



NOTE 30 mampu mengecas bateri 5000mAh peranti yang besar sehingga 75% dalam masa 30 minit sahaja dan merangkumi pemproses MediaTek Helio G99 dengan proses 6nm untuk penjimatan tenaga dan prestasi tinggi. Dengan sehingga 16GB RAM tambahan (8GB + 8GB) yang mempunyai storan 256GB dan kamera utama 64MP, pengguna boleh mengabadikan setiap detik dengan kejelasan dan ketelusan yang luar biasa.


Selain itu, terdapat beberapa ciri unik disertakan dalam model NOTE 30, termasuk bezel ultra nipis dan pembesar suara dwi stereo, yang dibunyikan oleh JBL dan diperakui oleh Hi-Res. NOTE 30 menawarkan pengalaman tontonan unik yang menggabungkan Mod Penjagaan Mata dengan Pensijilan TUV Rheinland yang melindungi mata pengguna untuk masa skrin yang lama.



Peranti ini menyediakan kadar pensampelan sentuhan 240Hz dan kadar segar semula 120Hz yang membolehkan pengguna mendapat pengalaman yang lebih lancar dan mudah. Infinix NOTE 30 ialah pilihan terbaik untuk pengguna yang mencari telefon pintar yang berkuasa dan cekap.


Bersempena dengan pelancaran rasmi Siri Note 30, Infinix Malaysia akan mengadakan promosi jualan hari pertama sempena sambutan Siri NOTE 30 dari 29 Mei hingga 2 Jun 2023. Peranti ini boleh didapati di kedai pengedar sah Infinix dan e-stor rasmi di Lazada, Shopee dan TikTok.


Sepanjang tempoh ini, orang ramai yang membeli sama ada NOTE 30 Pro dan NOTE 30 akan menerima Kotak Hadiah Kejuaraan Infinix x MLBB MSL Edisi Terhad, sementara stok masih ada.


Selain itu, bagi mereka yang membeli sama ada satu model dalam Siri NOTA akan layak untuk menyertai peraduan Spend & Win dan berpeluang memenangi hadiah bernilai lebih RM20,000. Hadiah-hadiah termasuk Infinix INBook X1 i5, Infinix X1 Android Smart TV 32-inci dan fon telinga Infinix True Wireless XE27.



bottom of page