Karnival Semarak Semenyih 2024 Promosi Perpaduan Dan Keceriaan Kepada Masyarakat
top of page
  • Writer's pictureMYB

Karnival Semarak Semenyih 2024 Promosi Perpaduan Dan Keceriaan Kepada Masyarakat

Karnival Semarak Semenyih 2024 yang bakal dianjurkan buat julung kali dianggar akan menarik 50,000 pengunjung bermula dari 1 hingga 4 Februari. Acara besar ini, yang dianjurkan oleh Ultimate Titan Sdn Bhd dengan kerjasama Pameran Pencahayaan Antarabangsa dan Kelab Muay Thai Hallo Fight Club, menjanjikan sambutan kepelbagaian, keusahawanan dan hiburan tempatan.


Karnival Semarak Semenyih 2024
Karnival Semarak Semenyih 2024 menggabungkan lebih 100 usahawan termasuk selebriti sepanjang 4 hari berlansung di Ecohill Walk Semenyih

Dengan lebih 100 penjual makanan dan minuman yang tular dan barisan selebriti tempatan, karnival ini bertujuan untuk memupuk perpaduan dalam kalangan masyarakat yang berbeza sambil meningkatkan ekonomi tempatan.


Salah satu objektif utama penganjuran Karnival Semarak Semenyih adalah untuk menyokong usahawan tempatan dan meningkatkan ekonomi masyarakat sekitar. Seperti yang ditegaskan oleh Pengerusi Karnival, Nik Baizura Sabiamad, acara ini berfungsi sebagai saluran untuk vendor mempamerkan produk mereka dan berhubung dengan bakal pelanggan. Dengan lebih 100 vendor dijangka mengambil bahagian, pengunjung boleh menikmati pelbagai jenis ciptaan gastronomi yang lazat sambil menyokong perniagaan tempatan.



Selain mempromosikan keusahawanan tempatan, Karnival Semarak Semenyih bertujuan memperkenalkan dunia sukan, permainan dan hiburan kepada orang ramai. Pengunjung akan berpeluang menyaksikan Pertunjukan Pencahayaan Antarabangsa, paparan cahaya yang mempesonakan yang menjanjikan untuk menawan dan memukau.


Selain itu, karnival itu akan menganjurkan perhimpunan peminat Muay Thai amatur dari seluruh Malaysia, dimeriahkan dengan pelbagai pertandingan dan aktiviti khas untuk kanak-kanak, termasuk pertandingan mewarna, pameran fesyen, pertandingan karaoke, dan pertandingan azan dan iqamat.


Karnival Semarak Semenyih 2024
Orang ramai berpeluang bertemu secara dekat dengan selebriti pujaan yang turut sama berniaga di Karnival Semarak Semenyih 2024

Bagi peminat yang ingin mendekati selebriti tempatan kegemaran mereka dengan lebih dekat, Karnival Semarak Semenyih menawarkan peluang yang luar biasa. Artis terkenal seperti Nash, Ezlyn, Nazia Mustapha, Zarina Zainudin, Serina Chef Wan, Aida Aris, Raja Emma, ​​dan Mami Dedi telah dijemput untuk memeriahkan karnival tersebut. Pengunjung bukan sahaja boleh menikmati persembahan mereka tetapi juga berpeluang membeli pelbagai produk yang disokong oleh selebriti ini.


Disamping Karnival Semarak Semenyih menjadi acara utama, ia juga akan diadakan di lokasi lain, termasuk Stadium Kajang dari 29 Februari hingga 3 Mac. Dengan meluaskan jangkauannya ke beberapa lokasi yang berbeza, karnival ini bertujuan untuk membawa kegembiraan, hiburan dan faedah ekonomi kepada khalayak yang lebih luas.

bottom of page