The Face Style Catat Kadar Penginapan 95 Peratus Sepanjang Tahun 2023
top of page
  • Writer's pictureMYB

The Face Style Catat Kadar Penginapan 95 Peratus Sepanjang Tahun 2023

The Face Style Hotel, sebuah hotel mewah lima bintang yang terletak di Kuala Lumpur, menyasar untuk mengukuhkan entitinya sebagai pemain utama dalam sektor hospitaliti di Malaysia bagi tahun 2024.


The Face Style Hotel
Sepanjang beroperasi pada tahun 2023, The Face Style Hotel berjaya mencatat 95 peratus jumlah penginapan. The Face Style Hotel bercadang untuk memberi tumpuan kepada mempertingkatkan penawaran makanan dan minuman (F&B) bagi memberikan nilai tambah kepada tetamunya pada tahun 2024.

Dengan kadar penginapan yang kukuh sebanyak 100 peratus pada hujung minggu dan purata kadar penginapan sekitar 95 peratus, hotel itu telah mencapai kemajuan yang ketara sejak dibuka pada Januari tahun lalu.


Sejak penubuhannya, The Face Style Hotel telah mencapai kadar penginapan purata yang mengagumkan sebanyak 95 peratus, dengan 85 peratus penginapan direkodkan pada hari bekerja. Permintaan tinggi untuk penginapan ini adalah bukti komitmen hotel untuk menyediakan keselesaan, kemudahan dan perkhidmatan terbaik kepada tetamunya.


Hotel ini menawarkan 327 bilik dan suite berperabot lengkap, termasuk kolam renang infiniti atas bumbung yang menakjubkan yang menghadap latar langit Kuala Lumpur yang indah.


Majoriti tetamu hotel adalah pelancong asing, dengan China menyumbang jumlah pelawat tertinggi, menyumbang 80 peratus daripada jumlah penginapan hotel. Ini menyerlahkan populariti hotel di kalangan pelancong antarabangsa yang mencari penginapan mewah dan selesa di tengah-tengah bandar.


The Face Style Hotel
The Face Style Hotel terletak dilokasi strategik berdekatan dengan pusat beli-belah Menara Berkembar Kuala Lumpur (KLCC)

Selain pelancong antarabangsa, hotel ini turut menarik 20 peratus pelancong tempatan. Usaha sedang dijalankan untuk mempromosikan lagi pelancongan domestik dan menggalakkan lebih ramai penduduk tempatan untuk merasai tawaran hotel.


Terletak secara strategik berdekatan dengan pusat beli-belah Menara Berkembar Kuala Lumpur (KLCC) yang ikonik, The Face Style Hotel menyediakan tetamu dengan keselesaan dan akses yang optimum. Lokasinya menjadikannya pilihan yang ideal untuk pelancong perniagaan dan percutian, kerana ia menawarkan akses mudah ke tarikan utama bandar, tempat hiburan dan hab komersial.



Memandang ke hadapan, The Face Style Hotel bercadang untuk memberi tumpuan kepada mempertingkatkan penawaran makanan dan minuman (F&B) bagi memberikan nilai tambah kepada tetamunya pada tahun 2024. Salah satu rancangan yang akan datang adalah untuk memperkenalkan pengalaman bersantap mewah di bilik eksklusif, menawarkan hidangan berkualiti tinggi pada harga mencecah sehingga RM3,000 seorang. Selain itu, buat pertama kalinya, hotel ini akan menawarkan bufet pada bulan Ramadan yang mulia, memenuhi pelbagai pilihan masakan tetamunya.


The Face Style Hotel
Pengarah Komunikasi Pemasaran The Face Style Hotel, Nora Ismail

Jurucakap hotel itu, Nora Ismail, menegaskan segmen F&B akan menjadi keutamaan dalam usaha mereka untuk menarik lebih ramai pengunjung dan mencapai sasaran jualan yang berjaya pada tahun 2024. Hotel itu menyasarkan untuk mengukuhkan dirinya sebagai destinasi pilihan untuk penggemar makanan, bukannya semata-mata memberi tumpuan kepada penyediaan penginapan.


Dengan menawarkan pengalaman makan yang unik dan berkualiti tinggi, The Face Style Hotel menyasarkan untuk mencipta kelebihan daya saing yang kuat dan menarik perhatian khalayak yang lebih luas.

0 comments
bottom of page