30 Lagu Terbaik 2023 Bakal Bersaing Untuk Meraih Tempat Ke Anugerah Juara Lagu 38
top of page
  • Writer's pictureMYB

30 Lagu Terbaik 2023 Bakal Bersaing Untuk Meraih Tempat Ke Anugerah Juara Lagu 38

Penantian yang dinanti-nantikan peminat muzik semakin hampir ke penghujungnya apabila 30 lagu luar biasa telah disenarai pendek untuk Muzik-Muzik 38 Separuh Akhir (SFMM 38). 30 lagu teratas 2023 ini telah berjaya ke peringkat ini dan akan bersaing untuk mendapatkan tempat ke Anugerah Juara Lagu 38.


Muzik-Muzik 38 Separuh Akhir (SFMM 38)
Persaingan 30 lagu terbaik 2023 untuk merebut tempat ke Anugerah Juara Lagu 38

Senarai penuh 30 lagu ini diumumkan pada sidang media Muzik Muzik 38 Separuh Akhir, berlangsung petang tadi di Jiospace di Petaling Jaya dan dikendalikan oleh barisan penyampai terdiri dari Sharifah Shahirah, Fahrin Ahmad, dan Aisha HotFM.


Muzik-Muzik 38 Separuh Akhir akan dihoskan oleh Izzue Islam dan Fiza Frizzy, bersiaran secara langsung selama tiga hari berturut-turut dari Studio 1, Glenmarie, Shah Alam, dari 15 Disember 2023, hingga 17 Disember 2023, antara 3:00 petang dan 5:00 petang. Setiap episod Muzik Muzik 38 Separuh Akhir akan menampilkan persembahan tetamu khas, antaranya Noraniza Idris (episod pertama), Akim & The Majistret (episod kedua), dan Search (episod ketiga).



Peminat muzik tempatan juga boleh mengundi lagu kegemaran mereka menerusi Undian Lagu Pilihan Alha Alfa. Mereka hanya boleh mengimbas kod QR yang disediakan semasa siaran langsung sepanjang tiga hari itu.


Muzik-Muzik 38 Separuh Akhir (SFMM 38)
Senarai 30 buah lagu terbaik 2023 yang berjaya mara ke Muzik-Muzik 38 Separuh Akhir (SFMM 38)

Penerbitan Muzik Muzik 38 Separuh Akhir diketuai oleh Russell Mark Rodrigues sebagai pengurus projek, Sufian Che Isa sebagai penerbit eksekutif, dan Noradillah Abdullah sebagai penerbit.


Sementara itu, Muzik Muzik 38 Separuh Akhir dibawakan khas oleh penaja utama, Alha Alfa dan rakan penaja, U Mobile serta turut diserikan oleh OhBulan!, XTRA, dan Seismik sebagai rakan kongsi digital, bersama Hot FM sebagai rakan kongsi radio.


Hayati bakat, emosi dan kesenian pemuzik terbaik Malaysia ketika mereka bersaing untuk merebut tempat ke Anugerah Juara Lagu 38. Jangan ketinggalan menyaksikan persembahan yang hebat dan detik-detik mendebarkan yang akan berlangsung sepanjang acara tiga hari itu. Tonton TV3 atau strim secara langsung di www.tonton.com.my

bottom of page