Add Hope Malaysia Sumbang RM50,000 Bantu Tangani Krisis Banjir
top of page
  • Writer's pictureMYB

Add Hope Malaysia Sumbang RM50,000 Bantu Tangani Krisis Banjir

Add Hope Malaysia menyumbang RM50,000 kepada Agensi Pengurusan Bencana Negara (NADMA), bagi membantu agensi tersebut menangani krisis banjir besar yang sedang melanda negeri-negeri di Pantai Timur dan Johor.


Add Hope Malaysia
Ketua KFC Malaysia En Chandrasagran Munusamy menyerahkan sumbangan Add Hope Malaysia kepada Ketua Pengarah NADMA Datuk Khairul Shahril Idrus.

Kejadian banjir tahunan yang berulang telah menjejaskan kehidupan ramai rakyat Malaysia,

mendorong Add Hope Malaysia untuk menghulurkan bantuan bagi membantu komuniti yang terjejas. Organisasi itu teguh dalam dedikasinya untuk menyokong mereka yang mengalami ujian yang berulang ini, dengan harapan untuk membuat perubahan dalam hidup mereka.


Sumbangan yang dijanjikan kepada NADMA ditujukan khusus untuk menyediakan perubatan penting bekalan, memastikan bekalan makanan yang stabil, dan menawarkan keperluan asas kepada mereka yang terjejas oleh musibah.


Menyatakan kebimbangan yang mendalam terhadap nasib mereka yang terjejas, Ketua KFC Malaysia, Chandrasagran Munusamy berkata, "Sungguh menyayat hati menyaksikan kesusahan ramai orang, terutamanya golongan muda kanak-kanak yang hidupnya telah terjejas akibat banjir ini, terutamanya ketika mereka bersiap sedia untuk memulakan sesi persekolahan baru."


"Kami amat berharap sumbangan kecil daripada Add Hope ini akan menjadi sokongan, memberikan sebahagiannya kelegaan dan keselesaan kepada mereka yang mengharungi tempoh mencabar ini,” tambahnya.





Add Hope Malaysia kekal komited untuk menyokong komuniti yang memerlukan dan berikrar untuk meneruskannya usaha membantu mereka yang terjejas akibat bencana alam di seluruh Malaysia.


Semasa krisis, memenuhi keperluan asas menjadi penting bagi mereka yang terjejas. dd Hope Malaysia memahami kepentingan menangani keperluan ini dan akan memperuntukkan sebahagian daripada sumbangannya untuk menyediakan keperluan asas seperti air minuman bersih, produk kebersihan, dan keperluan lain. Dengan memenuhi keperluan ini, Add Hope Malaysia berhasrat untuk membawa rasa selamat dan selesa kepada mereka yang terjejas akibat bencana banjir.


Organisasi ini memahami kepentingan menyediakan bantuan dan sokongan segera kepada mereka yang terjejas untuk memulihkan kestabilan dan meningkatkan kualiti hidup mereka. Dengan menghulurkan bantuan dan bekerjasama rapat dengan agensi berkaitan, Add Hope Malaysia berhasrat untuk memberi impak positif kepada kehidupan individu yang terjejas dan membawa rasa harapan dan daya tahan semasa masa sukar.

bottom of page