Alami Rasa Asli Malaysia dengan Pes Ayam Brand
top of page
  • Writer's pictureMYB

Alami Rasa Asli Malaysia dengan Pes Ayam Brand

Adakah anda rakyat Malaysia yang menggemari makanan tradisi asli tetapi tidak mempunyai kemahiran untuk menyediakan masakan warisan ini? Jangan risau, anda tidak keseorangan. Ramai daripada kita, terutamanya generasi milenium, Gen Z dan Gen Alpha telah terlepas peluang untuk mempelajari resipi ini daripada orang tua kita. Namun, terima kasih kepada Pes Ayam Brand™, kini anda boleh mencipta semula rasa masakan tradisi Malaysia di dapur anda sendiri dengan mudah.


Pes Ayam Brand ™ menawarkan anda cara yang mudah, sedap dan asli untuk menikmati citarasa masakan Malaysia

Ayam Brand™ menawarkan empat varian pes yang merupakan kunci untuk mencapai rasa asli dalam makanan yang dimasak di rumah anda. Rangkaian ini termasuk Pes Kari Ayam Ayam Brand™, Pes Sambal Tumis Ayam Brand™, Pes Asam Pedas Ayam Brand™ dan Pes Rendang Ayam Brand™. Pes ini menjamin rasa asli dan kalis menipu selagi anda mengikut arahan pada pek dan memerhatikan dapur.


Dengan hanya satu pek Pes Ayam Brand™ 180g dan 500g hingga 600g protein pilihan anda, anda boleh menyediakan hidangan lazat dalam masa 30 minit atau kurang. Porsi yang banyak ini boleh memberi makan lima hingga enam orang, menjadikannya sesuai untuk perhimpunan keluarga atau sekadar menikmati hidangan berperisa bersama orang tersayang anda.


Selain itu, Pes Ayam Brand™ bebas daripada bahan pengawet, tambahan MSG, dan bahan tambahan, memastikan anda menyajikan hidangan yang sihat dan berkhasiat kepada keluarga anda. Selain itu, semua produk Ayam Brand™ disahkan HALAL oleh JAKIM, menawarkan ketenangan fikiran kepada mereka yang inginkan bahan-bahan yang disahkan halal. Dengan hanya RM5 setiap pek, Pes Ayam Brand™ ialah cara kos efektif untuk merasai kekayaan perisa tradisional Malaysia.


Jangan tinggalkan Pes Ayam Brand™ daripada senarai ketika anda keluar membeli barangan dapur. Dari 1 September hingga 31 Oktober ini, anda berpeluang untuk memenangi hadiah menarik bersempena penganjuran kempen Bonanza Beli & Menang Ayam Brand™ yang menawarkan ganjaran berjumlah RM100,000.


Kempen Bonanza Beli & Menang Ayam Brand ™ yang menawarkan ganjaran berjumlah RM100,000

Hadiah-hadiah ini termasuk 5 hadiah utama berupa jongkong emas seberat 20g, 7 hadiah tempat kedua (10g jongkong emas) dan 9 hadiah tempat ketiga (5g jongkong emas). Selain itu, 40 hadiah saguhati berupa kredit T&G bernilai RM500 dan 180 hadiah mingguan (RM100 kredit T&G) juga disediakan kepada pelanggan bertuah.


Untuk menyertai, anda hanya perlu membuat perbelanjaan minimum RM20 untuk produk Ayam Brand™ dan/atau yumeat™ dalam satu resit daripada peruncit yang mengambil bahagian di Semenanjung Malaysia. Layari www.ayambrand.com.my/peraduanbonanza untuk maklumat lanjut.

 

Sekarang, mari kita terokai arahan langkah demi langkah untuk membuat dan menyajikan beberapa hidangan tradisional Malaysia yang paling digemari menggunakan Pes Ayam Brand ™.



Ayam Kari: Makanan Malaysia

Kari ayam mendapat tempat yang istimewa di hati setiap rakyat Malaysia. Untuk mencipta tradisi ayam kari anda sendiri, dapatkan Pes Kari Ayam Ayam Brand™. Pes ini adalah gabungan hebat bawang merah, cili, bawang putih, biji ketumbar, jintan manis, biji adas, kunyit, lengkuas, serai, dan rempah ratus dan herba aromatik yang lain.


  • Dalam kuali besar di atas api sederhana, masukkan satu pek Pes Kari Ayam Ayam Brand™ dan 600 gram ayam. Kacau goreng selama 2 hingga 3 minit.

  • Masukkan dua biji kentang yang telah dikupas dan dipotong dadu serta 120ml air. Kacau rata, tutup dan biarkan mendidih.

  • Kecilkan api dan reneh selama 30 minit, kacau sekali-sekala, sehingga ayam dan kentang masak.

  • Masukkan Santan Ayam Brand™ dan biarkan ia kembali mendidih.


Hidangkan bersama nasi kukus, roti, atau juga mee goreng.

Masa persediaan: 10 minit, masa memasak: 30 minit, saiz hidangan: 5-6 orang

 


Ikan Asam Pedas: Nikmat Pedas dan Masam

Jika anda inginkan hidangan pedas dan masam, dapatkan Pes Asam Pedas Ayam Brand™. Campuran rahsia pes ini iaitu asam jawa, bawang besar, cili kering, bunga kantan , bawang putih, pes udang dan halia akan menyedarkan deria anda.


  • Panaskan satu sudu minyak sayuran dalam kuali.

  • Masukkan Pes Asam Pedas Ayam Brand™ dan kacau sehingga anda terhidu aroma yang harum.

  • Tuangkan 300ml air, kacau rata, dan biarkan mendidih.

  • Masukkan perlahan-lahan 500g isi ikan, jari wanita, dan segenggam daun laksa.

  • Kecilkan api dan reneh selama 2 minit.


Hidangkan bersama nasi kukus.

Masa persediaan: 10 minit, masa memasak: 15 minit, hidangan: 5-6 orang

 


Sambal Udang Tumis: Kegemaran Isi Rumah

Hidangan Sambal Tumis adalah makanan ruji dalam isi rumah Malaysia. Dengan Pes Sambal Tumis Ayam Brand™, anda boleh menambah hidangan serba boleh ini ke dalam repertoir anda dengan mudah.


  • Panaskan dua sudu besar minyak dalam kuali di atas api sederhana tinggi.

  • Masukkan sebiji bawang besar yang dihiris halus dan tumis selama 2 minit.

  • Masukkan sebungkus Pes Sambal Tumis Ayam Brand™, kacau dan biarkan mendidih.

  • Masukkan 500 gram udang dan kacau sehingga udang masak.


Hidangkan bersama nasi kukus.

Masa persediaan: 10 minit, masa memasak: 10 minit, hidangan: 5-6 orang

 

Pes Ayam Brand ™ menawarkan anda cara yang mudah, sedap dan asli untuk menikmati citarasa masakan Malaysia. Anda boleh mendapatkan produk Ayam Brand™ di pelbagai peruncit atau kunjungi kedai rasmi mereka di Shopee dan Lazada. Jangan lepaskan peluang ini untuk menikmati kekayaan warisan masakan Malaysia di dapur anda sendiri.


Jadi, mengapa tidak untuk ubah pendekatan anda untuk memasak masakan tradisional Malaysia dengan Pes Ayam Brand™? Bersedia untuk menarik perhatian keluarga dan rakan anda dengan kemahiran masakan baharu anda yang memberi penghormatan kepada warisan masakan Malaysia yang kaya.

bottom of page