Alce Neroâ„¢ Meraikan 45 Tahun Menerajui Kehidupan Organik & Lestari
top of page
  • Writer's pictureMYB

Alce Neroâ„¢ Meraikan 45 Tahun Menerajui Kehidupan Organik & Lestari

Alce Neroâ„¢, jenama organik terkenal dari Itali, baru-baru ini meraikan 45 tahun kejayaannya dalam menerajui revolusi kehidupan organik dan lestari. Sebelum makanan organik menjadi trend global, Alce Neroâ„¢ telah memulakan perjalanan mereka pada tahun 1978 dengan komitmen untuk menyediakan makanan berkualiti tinggi, berkhasiat, serta menjaga alam sekitar. Dengan kombinasi penanaman tradisional dan penyelidikan canggih dalam bidang kesihatan dan alam sekitar, Alce Neroâ„¢ kini menjadi jenama organik No 1 di Itali.


Alce Neroâ„¢
Alce Neroâ„¢ Meraikan 45 Tahun Menerajui Kehidupan Organik & Lestari

Pada awal tahun 2000-an, penghasilan makanan organik mendapat tumpuan ramai selepas pelaksanaan undang-undang organik yang komprehensif oleh Kesatuan Eropah (EU) pada tahun 1992 dan Akta Penghasilan Makanan Amerika Syarikat 1990.


Namun, sebelum itu, Alce Neroâ„¢ telah memainkan peranan penting dalam merintis industri ini. Dua koperasi petani Itali telah membentuk Alce Neroâ„¢ pada tahun 1978 dengan matlamat untuk menghasilkan makanan berkualiti tinggi sambil memelihara alam sekitar.


Konsep Alce Neroâ„¢ adalah "dari ladang ke meja" dengan penekanan pada kesegaran dan kualiti. Setiap produk Alce Neroâ„¢ ditanam tanpa penggunaan racun perosak atau bahan kimia sintetik, dan tanpa organisma yang diubahsuai secara genetik (GMO). Ini adalah bagi memenuhi standard pensijilan organik global.


Dalam usaha untuk memastikan tahap keberkesanan dan keaslian produk mereka, Alce Neroâ„¢ terlibat dalam setiap peringkat penghasilan. Dengan itu, produk mereka dijamin tulen, berkualiti tinggi, dan 100% organik.


Alce Neroâ„¢ sehingga kini telah dianugerahkan dengan Pensijilan Organik Eropah dan Pensijilan Organik Jepun. Pensijilan ini memberikan keyakinan kepada pengguna bahawa produk Alce Neroâ„¢ memenuhi standard organik yang ketat dan ditanam serta diproses dengan mengutamakan kelestarian alam sekitar.


Menyambut ulang tahun ke-45 mereka, Alce Neroâ„¢ turut melibatkan diri dalam sambutan perayaan Bulan Organik Kebangsaan pada bulan September dan Bulan Pasta Kebangsaan pada bulan Oktober yang lalu.


Walaupun pasta adalah makanan tradisional Itali, Bulan Organik Kebangsaan dan Bulan Pasta Kebangsaan adalah peluang untuk menyerlahkan kreativiti kulinari dengan menggunakan pasta organik Alce Neroâ„¢ sebagai bahan utama. Anda boleh menambah elemen pada budaya kulinari anda dengan menyediakan resipi fusion pasta menggunakan pasta Alce Neroâ„¢ yang berkualiti tinggi dan organik ini.


Dalam artikel ini, kami akan berkongsi dengan anda kepada beberapa resipi pasta gabungan yang menarik yang menggabungkan perisa dan bahan tempatan. Resipi ini menawarkan kelainan unik kepada hidangan pasta tradisional, membawa citarasa anda dalam perjalanan yang berperisa.



Alce Neroâ„¢
Karbonara Laksa Gandum Penuh Alce Neroâ„¢

Karbonara Laksa Gandum Penuh Alce Neroâ„¢

Pasta karbonara adalah hidangan yang sangat digemari, tetapi ia boleh menjadi berat dan hambar untuk citarasa tempatan. Alce Neroâ„¢ telah menggabungkan kepedasan laksa dengan karbonara berkrim untuk mencipta fantasi gabungan yang akan menggoda selera anda.


Untuk menyediakan Karbonara Laksa Alce Neroâ„¢, mulakan dengan memasak Spaghetti Gandum Organik Alce Neroâ„¢ seperti yang diarahkan pada bungkusan. Dalam mangkuk, pukul telur dan masukkan garam dan lada hitam secukup rasa. Ketepikan mangkuk. Panaskan sedikit minyak masak dalam kuali, masukkan pes laksa dan tumis hingga naik bau. Tuangkan santan Organik Ayam Brandâ„¢ dan biarkan mendidih. Perlahan-lahan tuangkan telur yang telah dipukul ke dalam bancuhan laksa, kacau berterusan untuk menghasilkan tekstur berkrim. Masukkan ayam dan udang yang telah dimasak ke dalam sos laksa karbonara.


Seterusnya, masukkan pasta yang telah dimasak ke dalam sos, pastikan ia bersalut sama rata. Perasakan dengan garam dan lada hitam secukup rasa. Hidangkan Karbonara Laksa Alce Neroâ„¢ dalam mangkuk, hiaskan dengan ketumbar, dan nikmati hidangan lazat ini.


Masa penyediaan: 5 minit. Masa memasak: 25 minit. Hidangan: 3-4 orang.


 

Alce Neroâ„¢
Rendang Bolognese Alce Neroâ„¢

Rendang Bolognese Alce Neroâ„¢

Spaghetti Bolognese adalah masakan klasik Itali, tetapi ia tidak mempunyai perisa berani yang diidamkan oleh selera tempatan. Alami budaya masakan Itali dan Melayu yang terbaik dengan mencuba Rendang Bolognese Alce Neroâ„¢.


Masak Spaghetti Tricolore Organik Alce Neroâ„¢ seperti yang diarahkan pada bungkusan. Dalam kuali, panaskan satu sudu besar Minyak Zaitun Alce Neroâ„¢ Extra Virgin di atas api sederhana. Tumis bawang besar dan bawang putih yang dihiris hingga naik bau. Masukkan daging cincang dan masak sehingga keperangan, pastikan ia diasingkan dengan baik untuk mengelakkan berketul. Masukkan Pes Rendang Ayam Brandâ„¢, jintan kisar dan serbuk ketumbar. Biarkan rempah masak selama lima minit, biarkan ia meresap ke dalam campuran daging.


Masukkan lobak merah potong dadu dan saderi ke dalam kuali. Masak sehingga sayur menjadi empuk. Tuangkan Tomato Cincang Ayam Brandâ„¢, Santan Organik Ayam Brandâ„¢, sup daging atau sayur, dan Puree Tomato Ayam Brandâ„¢. Kacau dan biarkan adunan mereneh dengan api yang perlahan, biarkan rasa sebati dan sos menjadi pekat. Perasakan dengan garam dan lada hitam secukup rasa. Hidangkan sos rendang Bolognese di atas Spaghetti Tricolore Organik Alce Neroâ„¢ yang telah dimasak. Hiaskan dengan ketumbar cincang untuk sentuhan segar dan nikmati hidangan berperisa ini.


Masa penyediaan: 10 minit. Masa memasak: 40 minit. Hidangan: 4-5 orang.


 

Alce Neroâ„¢
Pesto Pasta Goreng Alce Neroâ„¢

Pesto Pasta Goreng Alce Neroâ„¢

Pasta pesto ialah hidangan tradisional Itali yang menyerupai Hakka Lei Cha. Untuk menambah unsur gabungan, cuba goreng Alce Neroâ„¢ Pesto Pasta untuk kelainan yang unik.


Masak Spaghetti Organik Alce Neroâ„¢ seperti yang diarahkan pada bungkusan. Dalam pemproses makanan, gabungkan daun selasih segar, kacang pain, keju Parmesan parut, bawang putih cincang, garam dan lada hitam. Proses bahan sehingga halus. Semasa memproses, tuangkan Minyak Zaitun Ekstra Dara Alce Neroâ„¢ secara beransur-ansur sehingga adunan membentuk sos pesto yang licin. Perasakan dengan garam dan lada hitam secukup rasa.


Panaskan mentega dalam kuali dengan api sederhana. Tumis bawang putih kisar hingga naik bau. Masukkan lada benggala, tomato ceri, dan zucchini, dan tumis selama beberapa minit sehingga lembut. Masukkan Spaghetti Organik Alce Neroâ„¢ yang telah dimasak ke dalam kuali dengan sayur-sayuran tumis.


Masukkan sos pesto yang telah disediakan dan gaul sehingga pasta bersalut rata. Masak selama beberapa minit lagi untuk menghangatkan pesto dan meningkatkan rasanya. Hidangkan pasta pesto goreng pada pinggan individu, hiaskan dengan keju Parmesan parut, dan nikmatilah!


Masa penyediaan: 10 minit. Masa memasak: 25 minit. Hidangan: 4-5 orang.


Selamat mencuba!


Produk-produk Alce Nero™ boleh didapati di rangkaian AEON, Ben’s, Cold Storage, Giant, Jaya Grocer, Village Grocer, TF Value dan menerusi Ayam Brand Official di Shopee (https://shopee.com.my/ayambrandofficialstore) dan Ayam Brand Official di Lazada (https://www.lazada.com.my/shop/ayambrandofficialstore/)


Untuk mendapatkan resipi-resipi enak yang menjimatkan masa dan tenaga, sila layari https://alcenero.asia/recipes.html dan laman Facebook https://www.facebook.com/AlceNeroMalaysia/

bottom of page