Andra & The Backbone Bakal Kembali Ke Malaysia Disember Ini
top of page
  • Writer's pictureMYB

Andra & The Backbone Bakal Kembali Ke Malaysia Disember Ini

Adakah anda peminat muzik negara seberang? Jika ya, anda mungkin sudah biasa dengan kumpulan ikonik Andra & The Backbone, yang terkenal dengan lirik cinta puitis dan persembahan yang menawan hati. Kumpulan berbakat ini sering dikaitkan dengan Dewa 19, mempamerkan kehebatan muzik mereka dan mendapat peminat yang berdedikasi.


Andra dan Dedy serta Stevie bakal kembali ke Malaysia untuk konsert Andra & The Backbone - 'Sempurna Di Kuala Lumpur' yang akan berlangsung pada 1 Disember 2023 di Zepp, Kuala Lumpur

Jadi, jika anda peminat Dewa 19 atau menyukai muzik berat dengan lirik yang bermakna, tandakan kalendar anda untuk konsert Andra & The Backbone - 'Sempurna Di Kuala Lumpur' yang akan berlangsung pada 1 Disember 2023 di Zepp Kuala Lumpur.


Andra & The Backbone ditubuhkan pada tahun 2006, telah mempamerkan kejayaan mereka dalam industri muzik dengan gabungan unik lagu heavy rock dan puisi. Dianggotai oleh Andra dan Dedy serta Stevie, yang merupakan ahli kumpulan muzik aliran 'death metal' terkenal Deadsquad, kumpulan ini menyampaikan pelbagai warna dan emosi melalui muzik mereka. Selama bertahun-tahun, mereka pernah membuat persembahan di Kuala Lumpur pada enam acara berbeza, memikat penonton dengan persembahan mereka yang hebat.


Andra & The Backbone telah mengeluarkan empat album yang berjaya, termasuk "Andra and the Backbone" (2007), "Season 2" (2008), "Love, Faith & Hope" (2010), dan album kompilasi "The Best Of Republik Cinta "(2011). Lagu-lagu hit mereka, seperti "Sempurna," yang diperkenalkan semula oleh Gita Gutawa, "Lagi Dan Lagi," "Dan Tidurlah," "Terdalam," "Perih," dan "Dengarkan Aku," telah berjaya memikat penonton, hasil dari lirik lagu-lagu mereka yang bermakna dan penuh dengan mesej tersirat.



Menghadiri konsert 'Sempurna Di Kuala Lumpur' memberi peluang unik kepada peminat untuk merasai kehebatan Andra secara dekat. Mereka yang pernah melihat Andra beraksi sebagai sebahagian daripada Dewa 19 tahu bahawa dia sering menjadi ahli paling senyap di atas pentas. Konsert solo ini akan membolehkan Andra, Stevie, dan Dedy menyinar secara individu, mencipta pengalaman intim dan tidak dapat dilupakan untuk penonton.


Sebagai penganjur, Qew Communications Sdn Bhd, juga dikenali sebagai Qew Comm begitu teruja untuk untuk menganjurkan konsert 'Sempurna Di Kuala Lumpur' di Zepp Kuala Lumpur dan berkolaborasi dengan Andra, yang bukan sahaja terkenal dengan lakonannya dalam Andra & The Backbone tetapi juga sebagai salah seorang pemain gitar Dewa 19. Qew Comm yakin bahawa Andra & The Backbone mempunyai ramai peminat yang berdedikasi yang melangkaui genre muzik rock sahaja. Mereka menjangkakan penonton yang pelbagai akan menghadiri konsert ini, termasuk peminat muzik berat, semuanya disatukan oleh cinta mereka terhadap muzik Andra.



Tiket konsert Andra & The Backbone - 'Sempurna Di Kuala Lumpur' boleh dibeli mulai 12 Oktober di myticket.asia dengan pelbagai kategori tiket bermula dari RM169 (CAT 1), RM139 (CAT 2), RM289 (CAT 3), RM229 (CAT 4) dan RM4,000 (VIP). Jangan lepaskan peluang untuk menyaksikan persembahan luar biasa Andra & The Backbone dan menyelami kesempurnaan mereka. Pastikan tempat duduk anda sekarang dan jadilah sebahagian daripada acara yang tidak dapat dilupakan ini!

bottom of page