CASIO Jelmakan Permainan Nintendo Super Mario Bros Dalam Siri Model G-SHOCK Terbaharu
top of page
  • Writer's pictureMYB

CASIO Jelmakan Permainan Nintendo Super Mario Bros Dalam Siri Model G-SHOCK Terbaharu

Casio Malaysia memperkenalkan model DW5600SMB-4 ke pasaran Malaysia yang menampilkan elemen reka bentuk daripada permainan Nintendo® yang popular, Super Mario Bros. selepas pelancaran global model tersebut pada November 2022 yang lalu.


Jam tangan edisi terhad ini dibuat berdasarkan permainan klasik 1980-an melalui reka bentuk unik dan tema nostalgia, "never give up" serta sikap Mario yang selari dengan semangat cabaran yang sememangnya ada pada setiap model keluaran G-SHOCK.


Model DW5600SMB-4 G-SHOCK x Super Mario Bros

Kedua-dua G-SHOCK dan Super Mario merupakan ikon budaya dari Jepun yang telah berjaya mengumpulkan pangkalan peminat khusus yang telah menjangkau beberapa dekad dan negara.


Dengan ini, G-SHOCK merealisasikan Super MarioBros dalam kehidupan dunia melalui reka bentuk yang disusun dengan teliti serta perincian yang akan menarik minat semua generasi pencinta Super Mario seperti merah Mario pada bezel dan dail, serta latar belakang warna biru mewakili pentas dunia permainan dan warna aksen emas yang mengingatkan kepada syiling berharga Mario.




Model asas jam tangan ini menggunakan reka bentuk DW-5600 segi empat sama yang memaparkan siluet ikonik G-SHOCK. Apabila lampu latar dihidupkan, logo klasik Mario akan muncul, dan dengan menggabungkannya dengan kerangka Koopa Troopa bercetak kaca di bahagian bawah dail, gerakan permainan ikonik itu dihasilkan semula. Mario 8-bit dicetak pada jalur seperti penyamaran, dan semua fon dail adalah 8-bit untuk mewujudkan suasana tahun 1985.


Untuk memperingati kerjasama itu, edisi terhad jam tangan ini didatangkan dalam pembungkusan khas dengan ilustrasi skrin pembukaan permainan dan frasa signatur Mario, "Here we go!"



Jam tangan ini dilengkapi dengan teknologi G-SHOCK standard termasuk:


●Tahan Kejutan

●Tahan Air 200-Meter

●Lampu Belakang EL dengan Amaran Denyar (Flash Alert)

●Penggera Berbilang Fungsi

●Jam randik(24 Jam)

●Pemasa Undur(60 Minit)

●Format Masa 12/24 Jam


DW5600SMB-4 akan dijual pada harga RM 745 dan tidak lama lagi boleh didapati untuk pembelian di laman web Casio E-Commerce, G-SHOCK Stores, G-Factory, Penjual Sah Casio.

bottom of page