top of page
Writer's pictureMYB

Dr. Reshma Prakash Raih Gelaran Berganda Di Pertandingan Mrs India Worldwide 2024

Dr. Reshma Prakash telah mengharumkan nama Malaysia apabila dinobatkan sebagai pemenang dua gelaran berprestij di pertandingan Haut Monde Mrs India Worldwide 2024 yang berlansung baru-baru ini.


Dr. Reshma Prakash
Dr. Reshma Prakash mengharumkan nama Malaysia dengan kemenangan beliau meraih dua gelaran di pertandingan Mrs India Worldwide 2024 di Dubai baru-baru ini.

Acara yang meraikan pemerkasaan dan kepelbagaian wanita yang telah berkahwin di seluruh dunia, menyaksikan Dr. Prakash merangkul gelaran "Mrs India Worldwide Water 2024" dan "Mrs India Worldwide South Asia 2024".


Berasal dari Segamat, Johor, pakar psikologi berusia 33 tahun dan ibu kepada tiga anak itu bukan sahaja membanggakan Malaysia malah menjadi contoh inspirasi kepada wanita seluruh dunia. Kemenangannya adalah bukti dedikasinya dan mesej yang kuat bahawa wanita yang sudah berkahwin juga mampu mencapai tahap yang tinggi tanpa sempadan.


Dr. Reshma Prakash
Kemenangan Dr Reshma Prakash dalam kategori Mrs India Worldwide Water 2024"

Pertandingan akhir yang diadakan di Bahi Ajman Palace Hotel yang berprestij di Dubai pada 6 Mei 2024 lalu, merupakan perayaan bakat dan keanggunan. Kemenangan Dr. Reshma Prakash dalam kategori 'Air' melambangkan kecairan dan kebolehsuaian beliau, kualiti yang bergema dengan peranan beliau sebagai pemimpin dalam bidang perubatan.


Pertandingan Mrs India Worldwide berfungsi sebagai suar untuk wanita yang sudah berkahwin, memperkasakan mereka untuk mengejar impian mereka dan memberi kesan positif kepada masyarakat. Dengan penyertaan dari 19 buah negara, pertandingan itu menekankan kepelbagaian, bakat, dan kekuatan wanita yang sudah berkahwin.


Dr. Reshma Prakash
Dr. Prakash turut mengungguli kategori Mrs India Worldwide South Asia 2024

Pencapaian Dr. Reshma Prakash dalam pertandingan itu bukan sekadar kemenangan peribadi tetapi satu pencapaian untuk perwakilan wanita Asia dalam forum global. Kejayaannya sudah pasti akan memberi inspirasi kepada lebih ramai lagi untuk mengikuti jejaknya dan berusaha mencapai kecemerlangan dalam semua aspek kehidupan.


Untuk butiran lanjut tentang perjalanan Dr. Reshma Prakash dan usaha masa depannya, orang ramai boleh mengikuti saluran rasmi dan kemas kini daripada laman sesawang organisasi Mrs India Worldwide.



Comments


bottom of page