Drama 'Cinta Bersemi Di Wadi Safiyyah' Isi Slot Akasia TV3
top of page
  • Writer's pictureMYB

Drama 'Cinta Bersemi Di Wadi Safiyyah' Isi Slot Akasia TV3

Drama terbaru mengisi layar slot Akasia TV3, 'Cinta Bersemi Di Wadi Safiyyah' (CBDWS) bakal menawan hati penonton dengan jalan ceritanya yang menyentuh hati. Diterbitkan oleh Zeel Production dan diinspirasikan daripada novel 'Aku Cinta Dia' karya Sharifah Abu Salem, drama CBDWS akan bersiaran mulai 9 Januari 2024, setiap Isnin hingga Jumaat jam 7.00 malam, dengan penstriman boleh didapati di iQIYI sejam selepas siaran TV.


Slot Akasia TV3
Drama Cinta Bersemi Di Wadi Safiyyah akan bersiaran mulai 9 Januari 2024, setiap Isnin hingga Jumaat jam 7.00 malam

Drama CBDWS menampilkan barisan pelakon berbakat yang terdiri daripada gabungan pelakon baru serta senior yang berpengalaman seperti Rita Nadira berperanan sebagai Dania, manakala Aniq Suhair membawakan watak Iqbal, lelaki yang memasuki hidupnya. Pelakon terkenal lain termasuk Aidit Noh sebagai Qabil, Zamarul Hisham sebagai Safuan, Mas Anizan sebagai Kayra, Ezany Nizariff sebagai Hussin, dan Azza Elite sebagai Hajah Maryam.


Drama CBDWS berkisar tentang Dania, seorang wanita muda yang setelah dikhianati dan ditinggalkan oleh lelaki yang dicintainya, memutuskan untuk menutup hatinya kepada semua lelaki dan mengabdikan cintanya semata-mata kepada Allah. Namun, apabila dia bertemu dengan lelaki yang benar-benar mengambil berat terhadapnya, adakah Dania sanggup membuka hatinya sekali lagi?


 


Slot Akasia TV3
Dania mendapati dirinya hamil dan cuba untuk merayu Qabil untuk bertanggungjawab atas dirinya.

Dania mendapati dirinya dalam situasi yang rumit apabila dia terlibat dengan rakan karibnya, Qabil, dan mendapati dia hamil. Dia merayu Qabil untuk bertanggungjawab atas tindakan mereka, tetapi dia menolak rayuannya, meninggalkannya untuk menghadapi akibatnya sendirian. Bapa Dania, Datuk Safuan, bertegas bahawa dia menamatkan kehamilannya untuk melindungi cita-cita politiknya.


Dalam usaha terdesak untuk menyembunyikan Dania daripada mata masyarakat, ibunya, Datin Kay, menghantarnya ke Wadi Safiyyah, tempat perlindungan untuk gadis bermasalah. Tanpa Dania sedar, Wadi Safiyyah adalah milik ibu bapa Qabil. Di sinilah Dania mencari ketenangan dan menyerahkan cintanya kepada Allah.


Ketibaan Iqbal di Wadi Safiyyah membawa dinamika baharu dalam cerita. Iqbal menjadi tumpuan warga Wadi Safiyyah khususnya Nora dan Sheera. Ustazah Umairah, adik angkat Iqbal, amat gembira dengan kepulangannya, kerana dia sentiasa memendam rasa terhadapnya sejak pemergian tunangnya, Siti Aisyah yang telah meninggal dunia.


Slot Akasia TV3
Kehadiran Iqbal di Wadi Safiyyah mengubah segalanya.

Haji Mukri mengamanahkan Iqbal dengan tanggungjawab menyelia Wadi Safiyyah. Pada masa inilah Dania dan Iqbal bertembung, tidak menyedari hubungan mereka bersama Qabil. Iqbal terperanjat dengan kemiripan Dania dengan arwah tunangnya dan mendapati dirinya tertarik kepadanya, menyebabkan Ustazah Umairah tidak berpuas hati. Beberapa bulan kemudian, Qabil muncul semula di Wadi Safiyyah, merumitkan lagi hubungan yang sedia rapuh.


Pastikan anda menonton drama terbaru, 'Cinta Bersemi Di Wadi Safiyyah,' yang disiarkan di slot Akasia TV3 bermula dari 9 Januari 2024, setiap Isnin hingga Jumaat jam 7.00 malam. Sebagai alternatif, anda boleh menstrim drama di iQIYI sejam selepas siaran TV. Pelanggan VIP iQIYI akan mendapat keistimewaan untuk mengakses episod terbaharu sejam selepas tayangan perdana TV3 mereka, manakala pengguna percuma boleh mengejar selepas 48 jam.



Sejak diperkenalkan di Malaysia pada tahun 2020, iQIYI telah mengalami pertumbuhan yang luar biasa, dengan peningkatan dalam pangkalan pengguna melebihi 15 kali ganda. Pada tahun 2021, iQIYI telah disenaraikan sebagai platform penstriman Asia nombor satu di Malaysia berdasarkan nombor muat turun, pelanggan aktif bulanan dan masa yang dihabiskan di platform tersebut.


Untuk maklumat terkini mengenai drama kegemaran anda, pastikan anda mengikuti TV3 di platform media sosial seperti Facebook, Twitter, YouTube dan Instagram di @TV3Malaysia. Anda juga boleh mengikuti akaun Instagram rasmi Drama Sangat di @dramasangat.

bottom of page