Gema Muzik Elektronik Bass Culture Asia di Mega Star Arena, Kuala Lumpur
top of page
  • Writer's pictureMYB

Gema Muzik Elektronik Bass Culture Asia di Mega Star Arena, Kuala Lumpur

Genre muzik tarian elektronik atau lebih dikenali sebagai EDM di Malaysia terus berkembang. Bertempat di Mega Star Arena , Bass Culture Asia akan mengambil alih pentas ikonik di tengah-tengah Kuala Lumpur ini pada pada 4 November 2023, menjanjikan sebuah pengalaman muzik yang mengagumkan, dengan sistem audio peringkat teratasnya, kesan pencahayaan terkini, paparan laser dan skrin LED mega yang akan memastikan peserta terpaku pada visual yang mengagumkan sepanjang malam.



Bass Culture Asia (BCA) menawarkan pencinta muzik EDM peluang untuk menjadi sebahagian daripada keluarga yang disatukan oleh minat mereka terhadap muzik elektronik. BCA memenuhi pelbagai genre, memastikan ada sesuatu untuk dinikmati semua pencinta muzik.


Bass Culture Asia telah mengumpulkan barisan artis tempatan dan antarabangsa yang luar biasa, memastikan pengalaman yang pelbagai dan tidak dapat dilupakan untuk semua yang hadir. Antara artis antarabangsa yang telah mengesahkan penyertaan ialah duo 'hard style' legenda, TNT. Duo yang terdiri daripada Cristiano Giusberti (Technoboy) dan Antonio Donà (Tuneboy), terkenal dengan bunyi bertenaga dan lagu hits mereka yang menduduki carta.


Menyertai TNT di pentas besar nanti ialah duo popular asal Melbourne, Australia dikenali sebagai OverDrive. Dengan gabungan unik mereka yang mengkhayalkan, teknologi dan 'hard style', Jesse Pedro dan Christian Jay dijamin menyemarakkan malam dan membuatkan Kuala Lumpur bergegar hingga ke teras.


DJ tekno dari Scotland, Mark Sherry, turut menyertai barisan itu, membawakan bunyi khas dan campuran semula yang telah meletakkannya dalam perhatian. Dengan DJ Isaac dari Belanda, salah seorang pengasas hardstyle, dan pemastautin BBC Radio 1, Will Atkinson, yang terkenal dengan skap bunyi futuristiknya, barisan ini adalah gabungan nama yang terkenal dan bintang yang semakin meningkat dalam adegan EDM.



Bass Culture Asia turut mengetengahkan artis tempatan terdiri dari Ramsey Westwood, seorang DJ, penerbit dan selebriti radio yang popular, akan menghiasi pentas dengan tenaganya yang menular. Sementara Chukie & Brian Doroz, secara profesional dikenali sebagai Chukiess & Whackboi ialah DJ, penerbit rakaman dan 'remixer' dari Kuala Lumpur, Malaysia yang terkenal, akan membawakan bunyi unik mereka ke acara tersebut.


Manakala vokalis EDM Amin Salmee, yang treknya telah membuat gelombang dengan label teratas, akan memikat penonton dengan suaranya yang kuat. Aksi tempatan terkenal lain termasuk Mister Ariffin, Techwoot B2B Azwa dan Smash B2B Yunn, menjanjikan malam yang dipenuhi dengan persembahan yang pelbagai dan luar biasa.




Bagi mereka yang ingin menjadi sebahagian daripada pengalaman Bass Culture Asia, tiket kemasukan Umum Fasa 1 dan VIP kini sedang dijual. Tiket Kemasukan Umum membenarkan akses ke kawasan yang ditetapkan di dalam venue, manakala tiket VIP menawarkan faedah tambahan seperti kemasukan lorong ekspres, akses ke kawasan VIP dan GA, platform tontonan tinggi dengan tempat duduk percuma dan akses eksklusif ke bar VIP peribadi. Untuk memastikan pembelian yang sah, tiket hanya boleh dibeli melalui www.ticketmelon.com/basscultureasia/basscultureasia.


Bass Culture Asia bersedia untuk menonjolkan sejarah EDM Malaysia dengan malam muzik, visual dan tenaga tulen yang tidak dapat dilupakan. Dengan barisan artis tempatan dan antarabangsa yang mengagumkan, acara ini menjanjikan satu perjalanan melalui alam muzik elektronik tidak seperti yang lain. Jangan lepaskan peluang untuk menjadi sebahagian daripada pengalaman luar biasa ini dan selamatkan tempat anda di acara EDM paling hangat tahun ini. Bersedia untuk menari, libatkan diri dalam muzik dan cipta kenangan yang tidak dapat dilupakan di Bass Culture Asia pada 4 November 2023.





bottom of page