Institut Integriti Malaysia Anjur Program “Treasure Hunt” XPDC Integriti 2023
top of page
  • Writer's pictureMYB

Institut Integriti Malaysia Anjur Program “Treasure Hunt” XPDC Integriti 2023

Institut Integriti Malaysia telah menganjurkan program unik dan menarik yang dipanggil XPDC Integriti 2023, yang berlangsung hari ini di Putrajaya. Program yang berkisarkan konsep "Treasure Hunt" dan "Amazing Race" ini telah dirasmikan oleh Yang Berbahagia Datuk Nor Yahati Binti Awang, Ketua Pegawai Eksekutif Institut Integriti Malaysia, di Astaka Dataran Wawasan, Putrajaya.


XPDC Integriti 2023
Program XPDC Integriti 2023 memegang objektif utama untuk menerapkan nilai integriti dalam kalangan kakitangan agensi kerajaan dan orang awam.

Acara itu menyaksikan penyertaan 147 pengamal media dan kakitangan agensi kerajaan, membentuk pasukan tiga atau empat individu. Setiap pasukan memulakan pengembaraan yang mendebarkan melalui lokasi yang ditetapkan di Putrajaya untuk mencapai objektif pertandingan ini.


Program XPDC Integriti 2023 menyepadukan keseronokan pencarian harta karun dengan daya saing Perlumbaan Menakjubkan. Peserta akan membentuk pasukan dan mengemudi melalui pelbagai lokasi di Putrajaya, menyelesaikan misi dan menyelesaikan teka-teki di sepanjang perjalanan.


Pendekatan unik ini bertujuan untuk melibatkan peserta dalam pengalaman yang menyeronokkan dan mengasyikkan sambil menekankan kepentingan integriti dalam kehidupan seharian mereka.


Program ini akan menyaksikan penyertaan 40 pasukan, berpeluang memenangi hadiah menarik. Pasukan yang mendapat tempat pertama akan diberi ganjaran wang tunai RM3,000. Pemenang tempat kedua dan ketiga masing-masing menerima RM2,000 dan RM1,000. Pasukan yang menduduki tempat keempat dan kelima akan menerima RM500 setiap satu, manakala pasukan di tempat keenam hingga kesepuluh akan menerima RM200 setiap satu. Ganjaran yang menarik ini menambah lapisan keterujaan dan motivasi tambahan untuk peserta, memupuk persaingan dan persahabatan yang sihat.


Institut Integriti Malaysia telah bekerjasama dengan Perbadanan Putrajaya bagi memastikan kejayaan program XPDC Integriti 2023. Perkongsian ini menghimpunkan kepakaran dan sumber untuk menyampaikan pengalaman yang tidak dapat dilupakan dan memberi kesan kepada semua peserta. Dengan memanfaatkan tarikan dan mercu tanda unik di Putrajaya, program ini mempamerkan keindahan bandar sambil menyebarkan kesedaran tentang kepentingan integriti.


Program XPDC Integriti 2023 memegang objektif utama untuk menerapkan nilai integriti dalam kalangan kakitangan agensi kerajaan dan orang awam. Dengan menggabungkan prinsip integriti ke dalam format permainan dengan teka-teki dan cabaran, program ini menawarkan platform yang menyeronokkan dan interaktif untuk peserta menghayati nilai-nilai ini dan menerapkannya dalam kehidupan seharian mereka. Pendekatan inovatif ini memastikan impak yang berkekalan dan mengukuhkan kepentingan integriti dalam semua aspek masyarakat.


bottom of page