‘JILID AKHIR: ELLA PUTERI KOTA’ - Ekstravaganza Muzikal di Tengah Kota Kinabalu
top of page
  • Writer's pictureMYB

‘JILID AKHIR: ELLA PUTERI KOTA’ - Ekstravaganza Muzikal di Tengah Kota Kinabalu

Adakah anda bersedia untuk pengalaman rock muktamad? Bersedia untuk mengalami gegarannya, kerana ratu rock, Ella, bakal membawakan persembahan yang menggembirakan ke Kota Kinabalu dengan konsert yang dinanti-nantikan, 'JILID AKHIR: ELLA PUTERI KOTA'.


 ‘JILID AKHIR: ELLA PUTERI KOTA’
Sidang media serta pengumuman konsert ‘JILID AKHIR: ELLA PUTERI KOTA’ telah berlansung baru-baru ini di The Oval, Ground Floor, Imago Shopping Mall, Kota Kinabalu.

Dianjurkan oleh penganjur acara terkenal, Hitman Solutions, dengan kerjasama RockQueen, Ella bakal kembali menawan hati penonton Sabah khususnya di sekitar Kota Kinabalu. Bertajuk 'JILID AKHIR: ELLA PUTERI KOTA' KOTA KINABALU, persembahan keempat Ella akan berlangsung pada 20 Januari 2024, bermula jam 8:30 malam, di Pusat Konvensyen Antarabangsa Sabah (SICC) di Kota Kinabalu.


Susulan kejayaan konsert ketiganya di Pulau Pinang pada 28 Oktober 2023, yang menyaksikan kehadiran hampir 14,000 peminat, Ella melahirkan rasa terima kasih atas sokongan padu peminatnya, yang telah membakar semangatnya untuk meneruskan siri konsert ini.


"Alhamdulillah, sokongan yang tidak berbelah bahagi daripada peminat saya membuatkan saya terus bersemangat untuk meneruskan perjalanan muzik ini. Untuk memenuhi jangkaan semua orang, kami menuju ke Kota Kinabalu, Sabah, dan saya tidak sabar-sabar untuk menghiburkan orang ramai di sana." ujar Ella.


Berpegang pada gaya 'Glam Rock' yang terkenal, konsert Ella dijangka berlangsung selama kira-kira dua jam, menampilkan barisan 25 hingga 30 lagu, bergantung pada permintaan peminat. Senarai set itu menjanjikan gabungan klasik abadi Ella dan hits baharu. Sebagai elemen kejutan, akan ada juga artis jemputan yang tidak didedahkan, yang pasti akan menambahkan lapisan keterujaan tambahan pada persembahan.


Bagi memastikan persembahan yang terbaik, Ella kini sedang menjalani latihan muzik beberapa kali seminggu bersama pengarah muzik, Dato' Acis. Selain itu, dia mengekalkan rutin kecergasan yang ketat untuk membina stamina dan bersedia untuk konsert yang akan datang.


Selain mempromosikan konsertnya, Ella juga terlibat secara aktif dalam bidang perniagaan. Dia telah mendalami dunia keusahawanan, terutamanya dengan RockQueen, di mana dia mempamerkan rangkaian produknya seperti abaya dan buku biografinya bertajuk 'Rockers Juga Manusia'. Komitmen Ella terhadap krafnya melangkaui pentas, dan dia berhasrat untuk memberikan peminatnya pengalaman rock yang lengkap.


 ‘JILID AKHIR: ELLA PUTERI KOTA’
Konsert ‘JILID AKHIR: ELLA PUTERI KOTA’ bakal berlansung pada 20 Januari 2024 di Pusat Konvensyen Antarabangsa Sabah (SICC) di Kota Kinabalu

Rohit Rampal, Ketua Pegawai Eksekutif & Pengasas Hitman Solutions, memuji bakat dan kejayaan Ella yang tiada tandingan dalam industri muzik. Beliau menyatakan, "Selepas konsert yang memecah rekod 'Sold Out' di Arena Axiata, Bukit Jalil, yang berjaya mencipta The Malaysia Book of Records untuk jualan tiket dalam tempoh 24 jam, Ella telah membuktikan dirinya sebagai ratu rock yang tiada tandingan dalam negara."


Menjawab permintaan yang amat menggalakkan daripada peminat yang tidak dapat menghadiri persembahannya baru-baru ini, Hitman Solutions tidak berputus asa untuk memastikan kepuasan sepenuhnya untuk peminat rock di Sabah. Butiran mengenai konsert itu akan diumumkan tidak lama lagi.


Selain dari ucapan terima kasih kepada rakan kongsi yang telah menyokongnya dalam perjalanan muzik beliau, Ella turut tidak lupa menitipkan pesan untuk peminat-peminatnya.


"Kepada semua peminat saya, saya harap anda akan terhibur dan dipenuhi dengan kegembiraan apabila anda menyaksikan konsert saya. Ia sudah pasti akan menjadi pengalaman yang indah dan malam yang tidak dapat dilupakan untuk dihargai. Damai, cinta, dan rindu." ucap Ella.


Tiket kini tersedia untuk pembelian sejak 9 November 2023, jam 12:00 tengah hari melalui www.hitmanlive.com dan jualan tiket fizikal di semua cawangan D’Bundle Mania.

bottom of page