top of page
  • Writer's pictureMYB

Konsert A Night Aina Abdul 3.0 (ANWAA) Pamer Repertoir Muzikal Aina

Penyanyi wanita popular Aina Abdul sekali lagi mencatat sejarah manis dalam karier seninya dengan kejayaan pementasan konsert mega solo pertamanya, "A Night With Aina Abdul 3.0" (ANWAA). Diadakan di Stadium Axiata Arena Bukit Jalil pada malam Sabtu lalu, konsert itu menarik hampir 10,000 peminat. Apa yang lebih istimewa ialah kehadiran rakan artis yang hadir untuk menunjukkan sokongan antaranya Datuk AC Mizal, Datin Emelya Rosnaida, Ziana Zain, Rozita Che Wan, Ajai, dan ramai lagi.


Konsert A Night With Aina Abdul 3.0 (ANWAA)
ANWAA berjaya mempamerkan bakat dan kesenian Aina Abdul yang luar biasa, meninggalkan kesan yang berpanjangan kepada semua yang hadir.

Konsert A Night With Aina Abdul 3.0 (ANWAA) sememangnya malam yang perlu diingati. Dengan vokalnya yang kuat, penampilan pentas yang memukau, dan pelbagai penghibur jemputan yang berbakat, Aina Abdul menyampaikan pengalaman muzik yang tidak dapat dilupakan. Dari awal hingga akhir, konsert itu adalah bukti dedikasi dan minat Aina terhadap krafnya.


Sepanjang konsert itu, Aina mempersembahkan sebanyak 34 buah lagu yang menjangkau hampir 4 jam . Ini termasuk beberapa lagu daripada album terbarunya, "Imaji." Penonton dihidangkan dengan paparan memukau kehebatan vokal dan penampilan pentas Aina ketika dia menyampaikan pukulan demi pukulan dengan sempurna. Kepelbagaian lagu mempamerkan kepelbagaian beliau sebagai seorang artis dan membuatkan orang ramai kagum.


Kemeriahan konsert ketiga Aina diserikan lagi dengan persembahan oleh penyanyi jemputan Khai Bahar dan Lah Ahmad. Setiap artis berduet dengan Aina, memikat hati penonton dengan nyanyian "Nafas Cinta" dan "Tunggu Kamu." Selain itu, penyanyi jemputan Haziq Rosebi membuat kejutan naik ke pentas dan mempersembahkan lagu hitnya "Lemak Manis" dalam duet bersama Aina semasa ANWAA.


Kehebatan Aina malam itu terserlah bukan hanya pada vokal tapi turut tampil hebat dalam 5 pilihan persalinan yang direka khas untuknya. Setiap busana yang dipakai, direka mengikut segmen sepanjang konsert itu berlansung. Dikhabarkan kos kelima-lima persalinan tersebut menelan belanja sehingga RM400 ribu.


GALERI



Dalam detik terharu sepanjang konsert itu, Aina mendedikasikan lagu "Atouna El Toufule" sebagai lambang solidariti untuk mengenang situasi semasa di Palestin. Isyarat kuat ini menyentuh hati ramai, kerana Aina menggunakan platformnya untuk meningkatkan kesedaran ramai tentang perjuangan dan derita peperangan yang sedang dihadapi oleh penduduk di Palestin serta kebangkitan sokongan di seluruh dunia.


ANWAA dianjurkan dengan kerjasama ANWAA dianjurkan dengan kerjasama Yayasan Prihatin Negara (PRIHATIN) . Dengan bekerjasama dengan yayasan ini, Aina menyasarkan untuk menyumbang kepada pelbagai tujuan amal dan memberi impak positif kepada masyarakat. Menerusi konsert ini, dia bukan sahaja menghiburkan peminatnya malah turut menghulurkan bantuan kepada mereka yang memerlukan.


Sebagai artis yang disegani dan dipuja, Aina Abdul terus berkembang dan memikat penonton dengan gaya dan bakatnya yang unik. Keupayaannya untuk berhubung dengan peminatnya melalui muziknya adalah bukti pengalaman, kepakaran, kuasa dan kepercayaannya dalam industri.


ANWAA pula dilihat berjaya mempamerkan bakat dan kesenian Aina Abdul yang luar biasa, meninggalkan kesan yang berpanjangan kepada semua yang hadir. Dengan semangatnya terhadap muzik dan komitmen untuk membuat perubahan, Aina terus memberi inspirasi dan semangat melalui persembahannya. Memandangkan peminat tidak sabar-sabar menjangkakan usaha masa depannya, satu perkara yang pasti – Aina Abdul berada di sini untuk kekal, dan pengaruhnya dalam industri muzik hanya akan terus berkembang.

Comments


bottom of page