Konsert Dato Shake Di Kuala Lumpur Disember Ini
top of page
  • Writer's pictureMYB

Konsert Dato Shake Di Kuala Lumpur Disember Ini

Adakah anda sudah bersedia untuk dibuai pesona musik Dato' Shake? Dengan karier yang luar biasa selama beberapa dekad, melodi hebat Dato' Shake telah menaklukkan jutaan hati peminat-peminat di seluruh dunia.


Penantian selama ini pasti bakal terubat apabila Dato' Shake bakal menghangatkan pentas dan membawa anda dalam perjalanan melintasi masa dengan lagu klasik abadinya dalam Konsert Dato' Shake Live at Zepp KL 2023.


Dato' Shake

Dato' Shake, juga dikenali sebagai "Shake," mencapai kemasyahuran yang tidak terduga sebagai seniman Asia pertama yang berjaya mencipta nama dan menakluk hati pencinta muzik di Prancis dan Eropah pada tahun 1976. Suara merdu serta gaya penampilannya yang memikat dan mempesonakan pendengar saat beliau menyanyi dalam bahasa Perancis, menjadi simbol pertukaran budaya antara Asia dan dunia Barat. Mengakui sumbangannya dalam mempromosikan bahasa dan budaya Perancis, kerajaan Perancis menganugerahkan pingat Chevalier des Arts et Lettres kepada beliau.


Pada tahun 1979, Dato' Shake dikurniakan gelaran Dato’ (Dato Paduka Mahkota Johor) dari Sultan Ismail Ibni Almarhum Sultan Ibrahim Al Masyhur, sebagai penghormatan atas bakat dan pengaruhnya yang luar biasa dalam industri musik. Selama bertahun-tahun, kerjaya cemerlang Dato' Shake telah menyaksikan berbagai prestasi, dan sekarang, penggemar memiliki kesempatan luar biasa untuk memulai perjalanan musiknya di konsert Dato' Shake Live at Zepp KL 2023.


Dipersembahkan oleh InTour Live Events, konsert Dato' Shake Live at Zepp KL 2023 menjanjikan pengembaraan yang memikat melalui evolusi muzikal Dato' Shake. Dari lagu-lagu Melayu dan Perancis kesayangannya hingga karya terbarunya, termasuk lagu "Chameleon" yang memukau, konsert ini menjamin satu kelainan. Bakat luar biasa Dato' Shake terserlah saat beliau dengan mudah menyanyikan lagu dalam bahasa Melayu, Inggeris, dan Perancis, menciptakan keberpaduan budaya yang sejati.


Sepanjang bertahun-tahun, muzik Dato' Shake telah melampaui batasan, menyentuh hati jutaan pendengar. Lagu-lagunya membangkitkan rasa rindu, menangkap esensi kenangan berharga sambil tetap relevan pada masa kini. Konsert Dato' Shake Live at Zepp KL 2023 memberikan peluang emas kepada para penggemar untuk menghidupkan kembali saat-saat berharga tersebut dan merayakan warisan abadi dari sebuah legenda sejati.


“Dato’ Shake merupakan artis yang benar-benar unik. Beliau mempunyai bakat yang tidak dapat dinafikan dan lebih penting lagi, seorang yang serba boleh. Beliau benar-benar dekat dengan perkataan "fusion", tidak dinafikan bahawa beliau merupakan lelaki berbakat semula jadi yang menyanyi dengan baik dalam bahasa Melayu, Inggeris dan Perancis.


Peminat akan merasai nostalgia dunia lama melalui lagu-lagu Melayu dan pop dan rock dunia baharu daripada lagu Perancis dan Inggeris beliau. Lagu2 baru yang dirakamkan semasa beliau berhijrah di Hollywood California USA pada tahun 1988 sampai hingga ka 2011.


“Oleh itu kami sangat teruja untuk mempersembahkan Konsert Dato' Shake Live at Zepp KL 2023 kerana peminat bukan sahaja dapat pulang dengan menggamit nostalgia menerusi lagu-lagu Melayunya malah akan terpesona dengan genre pop dan rock dalam bahasa Perancis dan Inggeris yang menjadikan beliau sebagai penghibur yang disegani.


“Dan lebih daripada itu, kami di InTour Live Events dan iMe Entertainment Group berharap Konsert Dato' Shake Live at Zepp KL 2023 akan mengubat kerinduan peminat terhadap sang legenda kesayangan ramai. Malah peminat akan menyaksikan persembahan yang berkualiti oleh para pemuzik Paris yang hebat serta berjaya, yang pernah menjadi pemuzik tetap Dato’ Shake sepanjang kerjayanya,” ujar Bonor Seen , wakil penganjur, InTour Live Events.


Buat Dato ’Shake sendiri, pulang menyantuni penggemar di bumi kelahiran tercinta adalah sebuah impian yang sudah direncana sejak tahun 2020.


Namun rencana yang sempat tertunda lantaran pandemik itu akan segera direalisasikan apabila legenda yang kini menetap di Paris, Perancis ini dilamar oleh InTour Live Events dan iMe Entertainment Group untuk mengadakan konsert.


“Janji pasti akan ditepati untuk peminat yang masih sayangkan saya. Pada tahun 2020, saya merancang untuk melakukan jelajah besar ke seluruh Malaysia dan Asia! Malangnya pandemik itu merosakkan rancangan semua orang termasuk saya!


"Kami penghibur memutuskan untuk bergerak ke hadapan (move on) dengan pertolongan dan kasih sayang Tuhan serta orang ramai. Nantikan untuk berjumpa anda tidak lama lagi Zepp KL!



Dato' Shake memahami kepentingan menjadikan konsert ini sebuah pengalaman yang tidak dapat dilupakan bagi semua. Senarai lagu-lagunya yang luar biasa menampilkan lagu-lagu asalnya dalam tiga bahasa, membawa peminat-peminat dalam perjalanan nostalgik dari 1976 hingga 2023 dalam persembahan selama 90 minit yang pasti akan mencipta kenangan sepanjang hayat.


Konsert Dato' Shake Live at Zepp KL 2023 bakal berlansung pada 16 Disember 2023, jam 8.30 malam, Tiket untuk acara bersejarah ini sedang terjual dengan cepat diwww.ticketcharge.com.my, dengan harga bermula dari RM358. Jangan lepaskan peluang luar biasa ini untuk menjadi sebahagian daripada sejarah muzik dan menyaksikan bakat luar biasa Dato' Shake dengan live di pentas.

bottom of page