Jamal Abdillah Dan Nash Bakal Berduet Untuk Kutipan Dana Tabung Bantuan Palestin
top of page
  • Writer's pictureMYB

Jamal Abdillah Dan Nash Bakal Berduet Untuk Kutipan Dana Tabung Bantuan Palestin

Datuk Jamal Abdillah, seorang penyanyi lagenda tanah air yang tidak perlu diperkenalkan. Lagu-lagunya yang mempesonakan telah berjaya memikat generasi pencinta muzik. Jesteru itu, Meem Planet Resources mengambil initiatif untuk menganjurkan Majlis Makan Malam Amal Kaseh PLG dan Konsert Mini Datuk Jamal Abdillah.


Datuk Jamal Abdillah bersama barisan artis dan penganjur Majlis Makan Malam Amal Kaseh PLG dan Konsert Mini Datuk Jamal Abdillah yang akan berlansung pada 22 Disember 2023 di Hotel Royale Chulan, Seremban.

Acara ini dijadual akan berlangsung pada 22hb Disember 2023 di Hotel Royale Chulan, Seremban. Malam itu juga akan mempamerkan persembahan istimewa Jamal bersama vokalis Lefthanded Datuk Nash serta Azlan & The Typewriter, bersama bekas peserta Akademi Fantasia Musim 9, Eka Sharif.


Bersama tiga penyanyi terkenal itu, Jamal dijangka bersedia untuk menyampaikan sebanyak 15 hingga 18 lagu hits terhebatnya, termasuk yang digemari ramai seperti "Di Sudut Kamar Hatiku," "Gadis," "Melayu," "Kekasih Awal Dan Akhir," "Sandarkan Pada Kenangan," dan banyak lagi.


Penonton boleh menjangkakan perjalanan nostalgia melalui kerjaya Jamal yang gemilang, sambil dia mengharumkan nama mereka dengan karya agungnya yang abadi.


Bersama Nash, Jamal dijangka membuat persembahan duet khas, memberi penghormatan kepada mangsa-mangsa perang di Gaza, Palestin.


"Kami mungkin berduet pada lagu seperti 'Kepadamu Kekasih' atau 'Pada Syurga di Wajahmu.' Kami masih dalam perbincangan," kongsi Jamal.


Kerjasama emosi ini sudah pasti akan menambah makna yang mendalam pada persembahan malam itu, menyentuh hati semua yang hadir.



Majlis Makan Malam Amal Kaseh PLG dan Konsert Mini Datuk Jamal Abdillah ini diilhamkan oleh Yang Berbahagia Datuk Abdullah Ghani Kasim. Sementara itu, Pengarah Program Norhalim Norsip menekankan relevannya Datuk Jamal sebagai Raja Pop, menjadikan dia pilihan tepat untuk acara makan malam amal dan konsert mini ini.


"Datuk Jamal Abdillah dipilih kerana masih sangat relevan dalam industri muzik tempatan. Tidak dinafikan, statusnya sebagai Raja Pop menjadi tarikan besar kepada kami untuk menganjurkan majlis ini yang bertujuan mengumpul dana untuk tujuan amal," jelas Norhalim.


Lari daripada acara biasa yang diadakan di Lembah Klang, Majlis Makan Malam Amal Kaseh PLG dan Konsert Mini Datuk Jamal Abdillah ini akan memberi penghormatan kepada semua peminatnya di wilayah selatan tanah air.


"Ramai sedia maklum bahawa acara di Lembah Klang selalunya mencuri tumpuan, dan tidak disedari bahawa Datuk Jamal Abdillah sudah agak lama tidak beraksi di Seremban. Bagi menghargai sokongan ramai peminatnya di selatan, kami telah memilih Seremban sebagai lokasi acara ini," jelas Norhalim.


Sementara itu, sebanyak 50% daripada hasil jualan bersih daripada jualan meja makan acara ini akan disalurkan kepada sokongan untuk Pusat Tahfiz (sekolah agama Islam) dan beberapa NGO aktif lain yang berkhidmat kepada masyarakat. Di samping itu, sebahagian daripada hasil akan didermakan kepada Tabung Bantuan Palestin, sebagai memanjangkan lagi impak daripada acara amal ini.


Jualan meja untuk Majlis Makan Malam Amal Kaseh PLG dan Konsert Mini Datuk Jamal Abdillah adalah mengikut kelas bermula dari RM4,000 sehingga RM15,000. Manakala untuk pembelian secara individu, harga jualan bermula dari RM400 sehingga RM800. Untuk maklumat lanjut serta tempahan, orang ramai boleh menghubungi urusetia majlis ditalian 013-2777009 Kamal | 019-6081325 Haiqal | 019-6081326 Ziera 011-10751801 Syeida | 012-3330938 Manja

bottom of page