top of page
  • Writer's pictureMYB

Konsert 'JILID AKHIR: ELLA PUTERI KOTA' Di Pulau Pinang Berjaya Tarik 14,000 Penonton

Konsert yang dinanti-nantikan warga utara, 'JILID AKHIR: ELLA PUTERI KOTA' menggegarkan Pulau Pinang pada Sabtu lalu dengan persembahan yang menggembirakan yang membuatkan penonton kagum.


Konsert 'JILID AKHIR: ELLA PUTERI KOTA' berlansung Sabtu lalu di Spice Arena , Pulau Pinang berjaya catat kehadiran 14,000 penonton

Dianjurkan oleh penganjur acara terkenal Hitman Solutions dengan kerjasama syarikat pengurusan Ella, RockQueen, konsert itu berlangsung di Spice Arena dan menarik hampir 14,000 penonton. Dengan pentas yang diletakkan betul-betul di tengah-tengah arena, suasana menjadi gempita dengan laungan penonton penuh semangat, memenuhi setiap inci tempat itu.


Ella, ratu rock di Malaysia, memulakan malam itu dengan muncul di atas pentas dengan pakaian serba putih, membawa bendera Palestin sebagai simbol solidariti bersama rakyat Palestin di tengah-tengah krisis kemanusiaan mereka yang berterusan. Dengan nada yang tenang dan penuh belas kasihan, Ella menyeru hadirin sambil menyatakan, "Mari kita sama-sama membaca Al-Fatihah dan mendoakan saudara-saudara kita yang menderita akibat konflik di Palestin – 'bebaskan Palestin'!" Mesej tulusnya menetapkan nada untuk sepanjang malam dan bergema dengan orang ramai.


Sebelum konsert bermula dengan rancak, montaj audiovisual yang memukau yang memaparkan penglibatan Ella selama 35 tahun dalam bidang seni telah dipersembahkan, diiringi lagu rakyat Melayu abadi, "Ulek Mayang." Penghormatan emosi ini mewujudkan suasana nostalgia, mengingatkan semua orang tentang sumbangan luar biasa Ella kepada industri muzik.


Penonton telah dihiburkan semaksima mungkin apabila Ella menyanyikan lagu-lagu hits terbaiknya, merangkumi hampir 40 lagu. Daripada ikonik "Risau" kepada balada emosi seperti "Sembilu" dan "Sepi Sekuntum Mawar Merah," vokal kuat Ella memenuhi udara, menawan hati peminat yang menyanjungi. Setiap lagu mengimbau kenangan indah, dan orang ramai menghujani Ella dengan tepukan gemuruh dan sorakan.


Menambahkan kemeriahan malam itu, Kaka Azraff, anak saudara Ella, naik ke pentas untuk membuat persembahan "Bawaku Pergi" bersama ibu saudaranya. Duet yang turut menampilkan Korie, adik kepada Ella dan penyanyi terkenal era 90-an, menggembirakan penonton.


GALERI


Sekitar Konsert 'JILID AKHIR: ELLA PUTERI KOTA'

 

Suami Ella, Kapten Azhar Ghazali, turut menyertainya untuk duet romantis, antaranya "Peace Love Rindu" dan "Mendung Tak Bererti Hujan." Bagaimanapun, detik yang paling dinanti-nantikan pada petang itu ialah apabila Dato' Awie membuat kemunculan mengejut, memukau orang ramai dengan persembahan duet "Baldu Biru." Dato' Awie kemudiannya mempersembahkan lagunya sendiri, "Penjara Misteri," mempamerkan kehebatan vokalnya yang luar biasa.


Sambil menyatakan rasa terima kasihnya di tengah-tengah tepukan gemuruh, Ella mengucapkan terima kasih kepada penonton atas sokongan tidak berbelah bahagi mereka dan, lebih penting lagi, atas kehadiran mereka di konsert itu. Dia menyatakan kebimbangannya tentang kesan jerebu baru-baru ini terhadap kesihatannya dan bimbang konsert itu mungkin terpaksa dibatalkan. Namun, dengan sokongan dan doa semua, beliau berjaya melaksanakan tanggungjawabnya di wilayah utara.


Dengan linangan air mata kegembiraan bercampur sedih, Ella turut meluahkan rasa terharunya kerana dapat membuat persembahan di negeri kelahirannya. Ella mengakhiri ucapannya dengan kata-kata, "Peace, love, rindu," melambangkan semangatnya untuk menyebarkan cinta dan perpaduan melalui muzik.


Sementara itu, Hitman Solutions, penganjur konsert itu, berkongsi visi mereka untuk terus meningkatkan tahap untuk setiap konsert Ella, memastikan setiap persembahan menawarkan sesuatu yang unik dan berbeza.


Susulan kejayaan konsert di Kuala Lumpur, yang habis dijual dalam tempoh 24 jam dan dilanjutkan ke malam kedua kerana permintaan ramai, pasukan itu teruja untuk konsert seterusnya di Sabah, yang dijadualkan pada suku pertama tahun depan.


Konsert 'JILID AKHIR: ELLA PUTERI KOTA' di Pulau Pinang adalah malam yang akan diingati. Vokal kuat Ella, ditambah dengan persembahan ikhlas, mencipta suasana yang penuh dengan tenaga dan emosi.


Konsert itu bukan sahaja mempamerkan bakat besar Ella tetapi juga menyerlahkan sokongan yang tidak berbelah bahagi untuk tujuan yang dekat di hatinya. Ketika Ella terus memikat penonton di seluruh negara, konsertnya menjadi bukti pengalaman, kepakaran, kewibawaan dan kepercayaannya sebagai legenda dalam industri muzik Malaysia.

Comments


bottom of page