Konsert Sebuah Epitome, Saya Siti Nurhaliza: Kembali Ke Pentas Hebat!
top of page
  • Writer's pictureMYB

Konsert Sebuah Epitome, Saya Siti Nurhaliza: Kembali Ke Pentas Hebat!

Selepas berehat selama lima tahun daripada membuat persembahan konsert berskala besar, penyanyi terkenal Malaysia Datuk Seri Siti Nurhaliza akan sekali lagi kembali ke pentas di Arena Axiata di Bukit Jalil untuk beraksi dalam konsert yang amat dinanti-nantikan, "Konsert Sebuah Epitome, Saya Siti Nurhaliza," yang dijadualkan berlansung pada Mac. 9, 2024.


Konsert " Sebuah Epitome, Saya Siti Nurhaliza"
Konsert "Sebuah Epitome, Saya Siti Nurhaliza", mencipta sejarah tersendiri apabila tiket konsert 'SOLD OUT' dalam tempoh 2 jam setelah dibuka untuk jualan pada 21 Disember lalu.

Menerusi acara luar biasa ini, Siti Nurhaliza bukan sahaja mempamerkan bakat yang luar biasa tetapi juga menyerlahkan komitmennya untuk memberi impak positif kepada masyarakat.


Dianjurkan oleh Yayasan Nurjiwa, sebuah pertubuhan amal yang diasaskan oleh Siti Nurhaliza dan suaminya Datuk Seri Khalid Muhamad Jiwa, konsert itu bakal menjadi bukti kepada bakat dan identiti sebenar beliau yang tiada tandingan.


Bermaksud "teladan" atau "paragon" dalam bahasa Inggeris, Sebuah Epitome merangkumi intipati kualiti dan kelas luar biasa Siti Nurhaliza. Menyedari cabaran dan kemelut dunia semasa, Siti menyasar untuk menyampaikan persembahan yang bergema di kalangan penonton sambil menjadikan konsert itu sebagai platform untuk berbakti kepada masyarakat, sama ada di dalam negara mahupun di Gaza, Palestin.



Konsert "Sebuah Epitome, Saya Siti Nurhaliza"
"Konsert Sebuah Epitome, Saya Siti Nurhaliza" menandakan kejayaan kembalinya penyanyi ikonik Malaysia, Datuk Seri Siti Nurhaliza ke pentas, tanpa meninggalkan keraguan tentang pengalaman, kepakaran, kewibawaan dan kepercayaannya dalam industri muzik.

Selaras dengan objektif Yayasan Nurjiwa, pertubuhan amal ini memberi tumpuan kepada lima misi utama: kebajikan, kemanusiaan, agama, pendidikan, dan bantuan khas untuk Palestin.


Siti Nurhaliza berhati-hati memilih dan menyusun idea yang sesuai untuk konsert ini, memastikan ia membawa mesej tersendiri sambil mengekalkan nilai komersial persembahan berskala besar. Walaupun konsert ini menjadi tonggak penting dalam kerjayanya, keutamaannya terletak pada menyalurkan hasil jualan tiket ke arah pelbagai usaha amal yang disokong oleh yayasan itu.


Hebatnya, semua tiket untuk konsert itu habis dijual dalam masa dua jam pada 21 Disember 2023, mencetuskan sambutan yang luar biasa. Walaupun permintaan tinggi, pihak penganjur memutuskan untuk tidak menambah tiket atau tarikh tambahan kerana kekangan teknikal dan logistik.


Konsert dua jam itu bakal menampilkan barisan pemuzik profesional di bawah arahan muzik Aubrey Suwito. Menyertai Siti Nurhaliza di atas pentas sebagai artis jemputan khas dari Indonesia ialah penyanyi terkenal Judika. Siti bakal memikat hati penonton dengan pelbagai lagu daripada album sebelum ini termasuk keluaran terbarunya, Sitism. Kemasukan Judika sebagai penghibur jemputan menjanjikan duet yang tidak dapat dilupakan dan kerjasama yang memukau sepanjang konsert.



Konsert "Sebuah Epitome, Saya Siti Nurhaliza" dipersembahkan oleh Cuckoo, selaku penaja rasmi konsert itu. Sebagai duta Cuckoo, Siti merakamkan penghargaan yang mendalam atas sokongan jenama itu terhadap kerjaya seni dan inisiatif amalnya.


Konsert itu juga menyaksikan kerjasama dengan jenama terkenal lain seperti Movon dan Kinohimitsu. Hot Fm dan Kool 101 adalah rakan kongsi radio rasmi, manakala CTDK Holdings Sdn.Bhd, SimplySiti dan BeauSiti adalah rakan kongsi strategik untuk acara yang dinanti-nantikan ini.

bottom of page