Konsert Terakhir Noah Di Kuala Lumpur Hiburkan Hampir 5,500 Penonton
top of page
  • Writer's pictureMYB

Konsert Terakhir Noah Di Kuala Lumpur Hiburkan Hampir 5,500 Penonton

Konsert NOAH MENEMANIKU KUALA LUMPUR yang dinanti-nantikan telah berlangsung pada 11 November 2023, di Mega Star Arena KL @ Sg. Wang Plaza berjaya meninggalkan kesan yang mendalam kepada peminat rock.


Vokalis NOAH, Nazril Irham atau Ariel berjaya memukau lebih 5,500 penonton pada konsert mereka yang berlansung di Mega Star Arena KL @ Sg. Wang Plaza, Sabtu lalu

Dianjurkan oleh YOLO Malaysia yang terkenal, acara itu berjaya menawan hampir 5,500 penonton. NOAH, yang terdiri daripada Ariel (vokalis), Lukman (gitaris), dan David (keyboard), memukau penonton dengan persembahan hebat mereka, meninggalkan kesan yang tidak dapat dilupakan dalam ingatan mereka.


Konsert itu dimulakan dengan lagu "Topeng," dengan Ariel muncul dari pentas mini hidraulik di tengah-tengah sorakan gemuruh yang bergema di seluruh arena. Suasana begitu meriah apabila NOAH terus mempersembahkan lagu-lagu hits mereka yang mendahului carta seperti "Separuh Aku," "Menemaniku," "Menunggumu," "Tak Bisakah," "Bintang Di Syurga," dan banyak lagi, berjumlah 24 buah lagu yang luar biasa.


Menambahkan keterujaan, penyanyi rap popular Malaysia Joe Flizzow membuat penampilan istimewa, membawakan lagu baharu NOAH berjudul "Suara Dalam Kepala" bersama Ariel. Tepukan yang diikuti tidak kurang dari gemuruh, mencipta detik yang tidak dapat dilupakan untuk peminat dan artis.


Haniff Hamzah, Penerbit Eksekutif YOLO Malaysia, menyatakan kegembiraannya, dengan menyatakan, "Kami semua merasai keterujaan malam tadi, ia benar-benar persembahan yang unik, dengan pentas utama dan pentas mini istimewa, serta penampilan mengejut oleh Mr. President sendiri, Joe Flizzow."


GALERI


Sebelum konsert malam itu bermula, pemegang tiket bertuah berpeluang menghadiri "Sesi Pengalaman Soundcheck", selama 30 minit. Selain itu, "Pengalaman Belakang Pentas" membolehkan peminat menerokai disebalik tabir dan menyaksikan sendiri keajaiban yang berlaku semasa acara konsert itu berlansung.


Menurut Hamka Mohd Taufik, Penerbit Kreatif YOLO Malaysia, "Perkongsian tahun ini antara YOLO dan NOAH melibatkan pasukan YOLO Malaysia dalam setiap langkah proses produksi, menjadikan konsert ini satu pengalaman yang tidak dapat dilupakan sekali dalam seumur hidup."


Pada 10 November 2023, satu acara makan malam santai "Meet & Greet" telah diadakan di hotel berprestij Grand Hyatt dan dihoskan oleh Dina Nadzir. Peminat bertuah berpeluang mengambil bahagian dalam aktiviti dan permainan yang menyeronokkan bersama NOAH, seterusnya berpeluang untuk megenali kumpulan tersebut dengan lebih dekat.


Ib Harun, Pengasas YOLO Asia, berkongsi, "Walaupun ini adalah konsert terakhir NOAH di Kuala Lumpur, YOLO Asia akan beralih tumpuan kepada konsert NOAH yang akan datang di Singapura di bawah pengurusan YOLO Singapura. Konsertyang diberi nama NOAH Energized Singapore, akan berlangsung pada 17 Disember 2023, di Dewan Ekspo Singapura 1."


Tambahan pula, YOLO Japan baru-baru ini melancarkan operasinya dan berjaya menganjurkan konsert NOAH Live in Yokohama pada 5 November 2023, di Dewan Teluk Yokohama, Jepun.


Selain itu, YOLO Borneo bersedia untuk menganjurkan konsert Rockin' Borneo dengan SEARCH pada 9 Disember 2023, di Pusat Konvensyen Sabah. Tiket untuk kedua-dua acara ini boleh dibeli di laman web YOLOasia.com.

bottom of page