Perkhidmatan Kapal Persiaran Mewah Resorts World One Dari Hong Kong Bermula
top of page
  • Writer's pictureMYB

Perkhidmatan Kapal Persiaran Mewah Resorts World One Dari Hong Kong Bermula

'Hello Hong Kong!' Resorts World One telah memulakan pelayaran sulungnya pada 10 Mac 2023 dari Terminal Kapal Pesiar Kai Tak untuk pelayaran laut lepas hujung minggu, selepas tiba di Hong Kong pada 8 Mac 2023. Resorts World One ialah kapal persiaran 13 dek pertama yang memulakan semula pekhidmatan pelayaran di Hong Kong dengan penempatan 'homeport' sepanjang tahun.


Resorts World One merupakan kapal persiaran 13 dek pertama yang memulakan semula pekhidmatan pelayaran di Hong Kong

Dengan kekerapan jadual 3 pelayaran seminggu, pelancong boleh menantikan siri pelayaran 2 dan 3 Malam High Seas sehingga 31 Mac 2023, sebelum menikmati kepelbagaian pilihan jadual perjalanan yang lebih besar apabila pelayaran destinasi dari Hong Kong bermula pada 2 April 2023, meningkatkan penumpang pelayaran masuk dan keluar ke Hong Kong.


Untuk memperingati pelancaran dan pelayaran sulung Resorts World One dari Hong Kong, satu acara sambutan khas diadakan di atas kapal persiaran dengan kehadiran lebih 400 orang tetamu, terdiri daripada rakan kongsi pelancongan dan perniagaan tempatan, media, serta pengaruh utama. Resorts World Cruises yang diwakili oleh Presiden, Resorts World Cruises, Encik Michael Goh dan Ketua Pegawai Operasi, Encik Raymond Lim telah merasmikan pelayaran sulung Resorts World One dari Terminal Pelayaran Kai Tak.


Encik Michael Goh, Presiden, Resorts World Cruises (kiri) menyampaikan model kapal sebagai kenang-kenangan kepada Encik Kenneth Wong, Pengurus Besar - MICE & Cruise, Lembaga Pelancongan Hong Kong (kanan) pada pelancaran Hong Kong untuk Resorts World One.

Sempena acara istimewa ini, Hong Kong Chinese Orchestra (HKCO) turut membuat penampilan istimewa di atas kapal dan membuat persembahan buat pertama kali di atas kapal persiaran dengan Resorts World One sebagai tempat persembahannya. Persembahan HKCO di Helipad Resorts World One semasa pelayaran sulungnya keluar dari Victoria Harbour telah disiarkan di atas talian secara lansung melalui platform Facebook Resorts World Cruises untuk tontonan di Hong Kong dan di seluruh dunia, yang turut mencipta sejarah tersendiri apabila julung kali dilakukan untuk acara tersebut.


"Pelayaran sulung Resorts World One hari ini dari Terminal Pelayaran Kai Tak menandakan satu langkah penting ke hadapan dalam menghidupkan semula industri pelancongan kapal persiaran di Hong Kong. Kami ingin merakamkan ucapan terima kasih yang tulus kepada Suruhanjaya Pelancongan Wilayah Pentadbiran Khas Hong Kong, Lembaga Pelancongan Hong Kong dan pihak berkuasa yang berkaitan atas sokongan mereka semasa kami merintis permulaan semula penempatan pelayaran sepanjang tahun Hong Kong," kata Encik Michael Goh , Presiden, Resorts World Cruises.


“Resorts World One akan membuka peluang baharu untuk perjalanan masuk dan keluar di Hong Kong untuk tetamu pelayaran dan Fly-Cruise, yang akan memberi kesan limpahan positif di luar sektor pelancongan pelayaran di Hong Kong,” tambahnya.


Wakil Resorts World Cruises, Hong Kong Chinese Orchestra dan 3HK pada acara akhir pelancaran di Hong Kong.

Sementara itu Pengurus Besar HKTB, MICE & Cruise, Encik Kenneth Wong berkata, "Penubuhan perniagaan Resort World Cruises dan penempatan 'homeport' di Hong Kong menggariskan kekuatan Hong Kong yang tidak berkurangan sebagai hab pelayaran serantau dan destinasi pelancongan antarabangsa.


"Ketibaan Resort World One pada 8 Mac sahaja telah membawa lebih seribu pengunjung pelayaran dari pelbagai negara Asia Tenggara ke Hong Kong. Apabila pelayaran di Asia diteruskan lagi, kami berharap untuk bekerjasama dengan laluan pelayaran antarabangsa serta rakan perdagangan di kedua-dua Hong Kong dan pasaran sumber untuk mempelbagaikan produk pelayaran kami, supaya bukan sahaja memperkaya profil pelawat kami tetapi juga menggalakkan pertumbuhan dan peluang dalam pasaran pelayaran Asia.”


Resorts World One ialah 'Pusat Peranginan Di Atas Laut' yang menawarkan pengalaman unik kepada pelancong dengan pelbagai pilihan kulinari dengan masakan popular yang diilhamkan oleh perisa Asia kepada hidangan antarabangsa yang indah, dilengkapi dengan pelbagai menu gabungan di 18 restoran dan bar di atas kapal.


Saksikan persembahan antarabangsa bertaraf dunia di Teater Zodiac dalam setiap pelayaran; malam wayang di laut, pelbagai aktiviti rekreasi bertema serta bengkel; Alami pengalaman permainan maya yang mendebarkan; atau sekadar berendam di Kolam Parthenon bertemakan Rom dengan Caesar's Slide dan Jakuzi, diikuti dengan hari yang santai di Spa atau bersenam di Gim yang serba lengkap, serta pengalaman beli-belah bebas cukai yang tidak dapat dilupakan di The Boutiques dan banyak lagi.


Untuk maklumat lanjut, sila e-mel reservations.ts@rwcruises.com .


bottom of page