Radja Dan Ella Rai Perpaduan Muzik Rock Dua Negara
top of page
  • Writer's pictureMYB

Radja Dan Ella Rai Perpaduan Muzik Rock Dua Negara

Konsert 'LIVE IN CONCERT RADJA (SPECIAL APPEARANCE ELLA)' bakal mencipta sejarah apabila band popular dari seberang, Rajda akan berkongsi pentas buat pertama kalinya bersama ratu rock negara, Ella dalam sebuah konsert gabungan rock antara negara yang bakal berlansung pada pada 12 November 2023, jam 7:00 malam di Mega Star Arena, Kuala Lumpur .


Radja, dianggotai Ian Kasela, Moldy Kusnadi, dan Seno Aji

Orange International Entertainment mengumumkan perkara tersebut dalam satu sidang media yang berlansung di Restoran Rebung, Taman Botani Kuala Lumpur awal minggu ini.


Konsert ini bakal mencipta satu sejarah, Radja dan Ella akan berkongsi pentas buat pertama kalinya dalam konsert gabungan rock antara dua negara yang menjanjikan persembahan yang hebat. Bagi menjadikan impian Radja menjadi kenyataan, Orange International Entertainment telah memudahkan kerjasama ini.


Pada sidang media tersebut, vokalis kumpulan itu, Ian Kasela, melahirkan rasa syukur kerana Orange International Entertainment telah menjadikan impian Radja satu kenyataan serta memudahkan kerjasama ini dengan memberi peluang kepada mereka untuk berinteraksi dengan media Malaysia.


“Ini merupakan idea yang sudah lama diidamkan bahawa Radja Ingin sekali berkolaborasi dengan ratu rock Malaysia Ella di pentas yang sama, dan pihak penganjur Orange Entertainment International yang berjaya merealisasikannya.


“Ini juga merupakan sebuah penghormatan buat Radja dapat bertemu teman-teman media dari Malaysia untuk menjelaskan lebih lanjut tentang konsert yang bakal diadakan November ini," jelas Ian.


Anggota Radja bersama penganjur, Dato' Fadzli Idrus, Ketua Pegawai Eksekutif & Pengasas Orange International Entertainment dalam sidang media yang berlansung di Restoran Rebung, Taman Botani KL

Radja, yang terdiri daripada Ian Kasela, Moldy Kusnadi, dan Seno Aji, bersama-sama Ella, bergabung dengan tujuan untuk meraikan perpaduan muzik yang berakar umbi antara Indonesia dan Malaysia.


Moldy menekankan bahawa lagu hit mereka 'Jujur' dan 'Takkan Melupakanmu' menggabungkan indah vokal suara Ella yang penuh perasaan dengan muzik mereka, menjadikannya tema yang sesuai untuk konsert ini. Sekaligus kerjasama ini melambangkan hubungan yang telah lama terjalin antara kedua-dua negara.


Konsert ini menandakan babak baharu dalam perjalanan muzik Radja, memfokuskan pada pengukuhan ikatan dengan peminat setia mereka dan menarik peminat baharu. Seno menjelaskan bahawa mereka berhasrat untuk mencipta suasana konsert yang intim yang mendekatkan peminat mereka dengan kumpulan itu. Mereka merancang untuk menawarkan persembahan nyanyian bersama sambil memberi kejutan kepada penonton dengan elemen unik.


“Kami mahukan sebuah konsert yang ‘intimate’ agar peminat berasa lebih dekat, kami juga mahukan sebuah pertunjukan yang ‘sing-along’ dengan kejutan yang sungguh Istimewa,” jelas Seno.


Sementara itu, Orange International Entertainment jelas mempunyai rekod prestasi yang terbukti dalam menganjurkan konsert yang berjaya di Malaysia. Dato' Fadzli Idrus, Ketua Pegawai Eksekutif & Pengasas syarikat itu, mengambil contoh kejayaan penganjuran konsert Ungu pada penghujung tahun lalu yang menerima sambutan luar biasa.


Bakal mencipta sejarah! Konsert 'LIVE IN CONCERT RADJA (SPECIAL APPEARANCE ELLA) bakal menggabungkan persembahan Radja dan ratu rock negara, Ella diatas satu pentas.

Kedua-dua peminat rock Indonesia dan Malaysia telah lama menantikan kerjasama besar ini. Bagi memastikan pengalaman yang tidak dapat dilupakan, Dato' Fazdli Idrus menggesa peminat supaya segera mendapatkan tiket konsert mereka.


“Saya berharap peminat rock Indonesia dan Malaysia akan terhibur, dan jangan lupa untuk membeli tiket konsert sebelum terlambat.


"Dengan janji persembahan yang spektakular oleh Radja dan Ella, digabungkan dengan kepakaran Orange International Entertainment dalam penganjuran konsert, acara ini dijangka melebihi jangkaan," jelas beliau


Dengan Radja sebagai sebuah band legenda Indonesia yang digemari peminat di seluruh dunia, penambahan Ella dalam barisan konsert menjanjikan pengalaman yang luar biasa untuk peminat rock di Malaysia. Dato' Fadzli Idrus menyatakan bahawa permintaan Radja untuk bekerjasama dengan Ella amat selaras dengan misi mereka untuk menyediakan hiburan yang tiada tandingannya.

bottom of page