Radja Dan Ella Berjaya Pukau Lebih 5000 Penonton Di Mega Star Arena Kuala Lumpur
top of page
  • Writer's pictureMYB

Radja Dan Ella Berjaya Pukau Lebih 5000 Penonton Di Mega Star Arena Kuala Lumpur

Ekstravaganza rock yang luar biasa berlansung malam Ahad lalu, menyatukan dua legenda muzik ikonik dari Indonesia dan Malaysia. Acara yang sangat ditunggu-tunggu, 'Live in Concert Radja Bersama (Penampilan Istimewa Ella),' telah berlangsung di Mega Star Arena KL @ Sg. Wang Plaza dan berjaya menarik lebih 5,000 penonton yang bersemangat.


Konsert Live In Concert - Radja dengan Penampilan Istimewa Ella
Konsert Live In Concert - Radja dengan penampilan istimewa oleh ratu rock negara, Ella berjaya tarik perhatian lebih 5000 penonton membanjiri Mega Star Arena KL @ Sg. Wang Plaza, Ahad lalu

Dipersembahkan oleh Orange International Entertainment, yang merupakan salah satu penganjur acara dan konsert terkemuka negara, konsert ini mencipta sejarah dengan menghimpunkan dua legenda rock, Radja dan Ella, ke pentas yang sama.


Radja, yang dianggotai oleh Ian Kasela (vokalis), Moldy Kusnadi (gitaris), dan Seno Aji (dram), memulakan persembahan dengan lagu popular mereka "Bulan." Mereka memikat hati orang ramai dengan lagu-lagu hits mereka seperti "Selalu Jauh Dari Cinta," "Wahai Kau Cinta," "Cinderella Benci Bilang Cinta," "Ga Ada Waktu," dan banyak lagi. Secara keseluruhan, sebanyak 16 lagu dipersembahkan oleh Radja hingga membuatkan penonton mendambakan lebih banyak lagi.


Kemuncak persembahan malam itu tiba apabila ratu rock Malaysia, Ella muncul membuat penampilan istimewa. Penonton bersorak penuh keterujaan apabila Ella mempersembahkan lagu ikonik kumpulan Radja, "Jujur" dan "Ta'kan Melupakanmu" sebelum mengakhiri acara tersebut. Kehadiran Ella, sebagai salah seorang penghibur rock yang paling digemari di Malaysia, menjadi satu peristiwa penting untuk peminat dan Ella sendiri.


Ian merakamkan penghargaan kepada penonton atas penyertaan mereka yang bersemangat dan menyanyikan bersama lagu-lagu Radja sepanjang konsert itu. Dia juga mengucapkan terima kasih kepada Ella kerana menyertai mereka di atas pentas, serta Dato' Fazli dari Orange Entertainment International kerana mengubah impian mereka menjadi kenyataan.


Menurut Ian, konsert ini menandakan lembaran baharu kepulangan Radja ke Malaysia, kerana mereka mendapat sambutan yang menggalakkan daripada peminat mereka. Detik-detik intim yang dikongsi semasa konsert itu menjadikan ia benar-benar diingati oleh kumpulan itu dan peminat mereka.


GALERI


Dalam rasa penuh terhibur, penonton yang hadir ke konsert itu turut tidak melupakan konflik yang sedang berlaku di Palestin. Solidariti yang ditunjukkan penonton jelas kedengaran bersama gema laungan "Bebaskan Palestin!" sebagai simbol sokongan. Orange International Entertainment secara konsisten menggunakan acaranya untuk menyerlahkan isu sosial yang penting, dan konsert ini tidak terkecuali.


'Live in Concert Radja dengan (Penampilan Istimewa Ella)' benar-benar menonjol sebagai extravaganza rock tidak seperti yang lain. Kerjasama antara Radja dan Ella di pentas yang sama mencipta pengalaman ajaib buat penonton. Persembahan yang menggembirakan oleh kedua-dua aksi meninggalkan kesan yang tidak dapat dilupakan kepada semua yang hadir.


Berkat usaha berwawasan Ketua Pegawai Eksekutif & Pengasas Dato' Fadzli Idrus dan Orange International Entertainment, konsert ini akan dikenang sebagai satu peristiwa penting dalam alam muzik rock. Ketika Radja memulakan lembaran baharu di Malaysia ini, peminat mereka tidak sabar menanti pengalaman muzik yang lebih menggembirakan.


Orange International Entertainment ternyata mempunyai rekod prestasi yang terbukti dalam menganjurkan konsert yang berjaya dan berkesan. Mereka sebelum ini menganjurkan konsert kumpulan popular Ungu pada penghujung tahun lalu, yang mendapat sambutan yang amat positif. Peminat boleh menjangkakan persembahan yang lebih mendebarkan dan acara menarik daripada Orange International Entertainment pada masa hadapan.

bottom of page