Resorts World Cruises Umum Kaohsiung Taiwan Sebagai Destinasi Terbaru.
top of page
  • Writer's pictureMYB

Resorts World Cruises Umum Kaohsiung Taiwan Sebagai Destinasi Terbaru.

Resorts World Cruises baru-baru ini mengumumkan kapal pelayaran mewah Resorts World One akan memulakan pelayaran laut lepas dari Hong Kong, bermula dari 10 Mac 2023. Dengan penarikan semula semua sekatan perjalanan ke atas penduduk Hong Kong dan Macau oleh Taiwan, Resorts World Cruises berbesar hati untuk menambah Kaohsiung sebagai destinasi baru perkhidmatannya .


Kapal pelayaran mewah Resorts World One akan memulakan pelayaran laut lepas dari Hong Kong, bermula dari 10 Mac 2023

Mulai 2 April 2023, Resorts World One akan menawarkan pelayaran 4 hari/3 malam dari Hong Kong ke Kaohsiung yang berlepas pada hari Ahad dan pelayaran 3 hari/2 malam yang berlepas pada hari Rabu. Pelayaran laut lepas hujung minggu 3 hari/2 malam yang berlepas pada hari Jumaat akan diteruskan seperti biasa.


Selain pelayaran pergi balik, pelancong yang berlepas dari Hong Kong pada hari Ahad akan mempunyai pilihan yang fleksibel untuk berlepas di Kaohsiung pada hari Isnin untuk menikmati penginapan darat 4 hari/3 malam di Taiwan; dan memulakan semula pada hari Khamis untuk tiba di Hong Kong pada hari Jumaat, menjadikan ini percutian 6 hari/5 malam yang tidak dapat dilupakan. Pelancong boleh membuat pengaturan penginapan tanah mereka sendiri di Taiwan atau melalui ejen pelancongan.


Tambang pelayaran dari Hong Kong ke Kaohsiung bermula dari HK$1,299 dan seterusnya bagi setiap tetamu (perkongsian berkembar) dengan tetamu ketiga dan keempat membayar HK$650 setiap satu untuk pelayaran 3 hari/2 malam. Promosi diskaun “Early Bird” sebanyak HK$300 juga kini tersedia untuk setiap tetamu perkongsian berkembar dengan potongan tambahan sebanyak HK$150 untuk setiap tetamu ketiga dan keempat.


Promosi ini hanya sah untuk tempahan yang dibuat sebelum akhir Mac 2023 untuk tarikh pelayaran pada April dan Mei 2023 (tidak termasuk pelayaran dari 5 – 15 April 2023). Caj pelabuhan ialah HK$500 setiap tetamu setiap belayar dengan caj perkhidmatan harian sebanyak HK$150 setiap tetamu (kategori balkoni dan ke bawah).


Kaohsiung juga akan menjadi pelabuhan berganda untuk Resorts World One. Pelancong dari Taiwan boleh menaiki kapal di Kaohsiung mulai 4 April 2023 dan seterusnya, bermula dengan pelayaran khas 3 Hari/2 Malam ke Hong Kong. Selepas itu, Resorts World One akan menawarkan pelayaran pergi balik mingguan ke Hong Kong yang termasuk pelayaran 4 hari/3 malam yang berlepas pada hari Isnin dan pelayaran 5 hari/4 malam yang berlepas pada hari Khamis.


Pelancong yang berlepas dari Kaohsiung pada hari Khamis untuk pelayaran 5 hari/4 malam juga akan mempunyai pilihan untuk berlepas di Hong Kong pada hari Jumaat untuk penginapan darat 3 hari/2 malam di Hong Kong. Pelancong akan menaiki semula kapal pada hari Ahad untuk tiba di Kaohsiung pada hari Isnin. Begitu juga, pelancong juga boleh membuat pengaturan penginapan hujung minggu mereka sendiri di Hong Kong atau melalui ejen pelancongan. Pelayaran dari Kaohsiung ini akan menyokong kempen "Hello Hong Kong" oleh kerajaan Hong Kong untuk meningkatkan bilangan pelancong.


Hiasan dalaman bertemakan vintage dalam salah satu bilik yang terdapat di atas kapal persiaran Resort World One

Tambang pelayaran dari Kaohsiung ke Hong Kong bermula dari NT$6,900 dan seterusnya bagi setiap tetamu (perkongsian berkembar) dengan tetamu ketiga dan keempat membayar NT$3,500 setiap satu untuk pelayaran 4 hari/3 malam. Promosi diskaun NT$1,000 “Early Bird” juga kini tersedia untuk setiap tetamu perkongsian berkembar dengan potongan tambahan NT$500 untuk setiap tetamu ketiga dan keempat. Promosi ini hanya sah untuk tempahan yang dibuat sebelum akhir Mac 2023 untuk tarikh pelayaran pada April dan Mei 2023 (tidak termasuk pelayaran pada 4 dan 5 April 2023). Caj pelabuhan ialah NT$2,000 setiap tetamu setiap belayar dengan caj perkhidmatan harian sebanyak NT$600 setiap tetamu (kategori balkoni dan ke bawah)


“Resorts World Cruises mempelopori model kapal dwi pelabuhan untuk Singapura dan Kuala Lumpur (melalui Pelabuhan Klang) dengan Genting Dream, membawa peningkatan pelancong dan faedah ekonomi ke kedua-dua destinasi,” kata Tan Sri Lim Kok Thay, Pengerusi Eksekutif Resorts World Cruises.


“Begitu juga, Hong Kong dan Kaohsiung akan mendapat manfaat daripada peningkatan jumlah penumpang yang dibawa oleh Resorts World One dan peningkatan penumpang Fly-Cruise dan Rail-Cruise, yang akan mempunyai penginapan sebelum dan selepas pelayaran di kedua-dua destinasi,” tambahnya.


Dengan kapasiti lebih 1,856 penumpang, Resorts World One bersedia untuk menyumbang dan membuka aliran masuk baharu bai pelancong yang berpotensi, sekaligus menghidupkan semula sektor pelayaran dan pelbagai industri pelancongan di Taiwan dan Hong Kong. Dengan dua (2) pelayaran seminggu ke Kaohsiung, akan terdapat 78 perkhidmatan pada tahun 2023, iaitu peningkatan yang ketara berbanding kira-kira 20 perkhidmatan kapal pesiar sebelum COVID pada tahun 2019. Dan dengan bilangan tiga (3) pelayaran seminggu dari Hong Kong, Resorts World One akan membuat sejumlah 126 perkhidmatan pada tahun 2023, iaitu 60% daripada perkhidmatan yang Hong Kong lakukan sebelum COVID pada tahun 2019.


Terminal Pelayaran Kaohsiung, Taiwan

Dengan menjadikan terminal pelabuhan 'homeport' di Kaohsiung sebagai Terminal Pelayaran Kaohsiung adalah tepat pada masanya kerana terminal pelabuhan tersebut telah dibangunkan dengan pusat beli-belah bersepadu, pusat makanan dan hiburan yang kini dalam proses untuk melengkapkannya dengan kemudahan 'water-front boardwalk', yang akan menghubungkannya dengan Pusat Kebudayaan Maritim dan Muzik Pop, bakal mentransformasikannya sebagai terminal pelayaran baru serba futuristik.


“Kami ingin mengucapkan terima kasih kepada Kementerian Pengangkutan dan Komunikasi, the Biro Pelancongan, Kaohsiung Kerajaan, Pelabuhan Kaohsiung dan pihak berkuasa yang berkaitan di Taiwan kerana menghulurkan sokongan mereka terhadap Resorts World Cruises. Penempatan homeport adalah bukti jelas komitmen kami yang tidak berbelah bahagi dalam meremajakan sektor pelancongan pelayaran di Taiwan dan rantau ini,” kata Encik Michael Goh, Presiden, Resorts World Cruises.


Pemandangan 'Pool Deck' yang terdapat di suite signatur ' The Palace' kapal persiaran mewah Resot World One

Sebagai "A Resort Cruising at Sea", Resorts World One yang berketinggian 13 tingkat akan merangsang lagi perdagangan pengembaraan kerana pelancong kini mempunyai lebih banyak pilihan percutian yang melangkaui perjalanan darat dan udara. Kapal persiaran itu sendiri adalah alternatif percutian yang sempurna kerana ia juga mempunyai 18 tempat makanan dan minuman, kemudahan bertaraf dunia dengan perkhidmatan dan layanan terbaik dalam kelasnya, termasuk suite signatur "The Palace" - sebuah kapal mewah di dalam kapal eksklusif. dengan 42 suite mewah dan perkhidmatan 'butler' 24 jam gaya Eropah, kemudahan dan kemudahan peribadi.


Sementara itu, semua aspek keselamatan dan langkah pencegahan yang dipertingkatkan di Resorts World One dikuatkuasa dan digunakan adalah mengikut garis panduan tempatan dan antarabangsa yang lazim untuk melindungi pelancong, serta untuk memberikan ketenangan fikiran.


Untuk maklumat lanjut untuk jadual perjalanan Resorts World One Taiwan dari 6 Mac 2023 dan seterusnya. sila e-mel ke reservations.cn@rwcruises.com


bottom of page