Royal Alloy Lancar Skuter Edisi Khas 'Dinda', Ilham Lagu Popular Kugiran Masdo
top of page
  • Writer's pictureMYB

Royal Alloy Lancar Skuter Edisi Khas 'Dinda', Ilham Lagu Popular Kugiran Masdo

Elemen retro dan modenisme kembali bergabung! Itu merupakan refleksi kepada kerjasama yang berjaya antara Royal Alloy, jenama skuter terkenal dari United Kingdom, dan Kugiran Masdo, sebuah band yang telah memikat penonton dengan muzik retro mereka. Perkongsian ini ialah tafsiran yang berkuasa dan bergaya, mewakili gabungan antara nostalgia dan gaya hidup kontemporari yang menjanjikan takrifan semula pengalaman retro.


Kerjasama antara Royal Alloy Malaysia dan kumpulan berbakat dan popular Kugiran Masdo telah merentasi sempadan, memikat penonton bukan sahaja di Malaysia tetapi juga di Singapura, Indonesia dan Brunei.

Hasil daripada kerjasama ini, Royal Alloy X Masdo memperkenalkan skuter edisi khas bernama "Dinda," yang diilhamkan oleh salah satu lagu popular Kugiran Masdo. Skuter Dinda merangkumi gabungan harmoni kesenian, estetika retro dan teknologi moden.


Ditubuhkan pada 1980, Mofaz Motosikal Sdn Bhd kini berkhidmat sebagai pengedar tunggal skuter Royal Alloy di Malaysia. Perkongsian ini memastikan peminat skuter mempunyai akses kepada model terkini dan kerjasama eksklusif seperti edisi Royal Alloy X Masdo.


Kerjasama antara Royal Alloy Malaysia dan kumpulan berbakat dan popular Kugiran Masdo telah merentasi sempadan, memikat penonton bukan sahaja di Malaysia tetapi juga di Singapura, Indonesia dan Brunei. Keputusan Royal Alloy Malaysia untuk memilih Kugiran Masdo sebagai "iklan bergerak" mereka sejajar dengan jenama skuter mereka yang bergaya klasik tetapi berteknologi maju. Masdo pula mewakili generasi moden pemuzik yang mendapat inspirasi daripada elemen retro.


Kerjasama Royal Alloy X Masdo ditetapkan untuk membangkitkan nostalgia, sama seperti jenama itu telah menemani kehidupan penggunanya selama beberapa dekad. Walaupun skuter mungkin sebelum ini dikaitkan dengan kumpulan khusus, kerjasama antara Royal Alloy dan Masdo bertujuan untuk menjadikan skuter lebih menarik dan boleh diakses oleh khalayak yang lebih luas.


GALERI

Foto: MaestroR


Dato' Nik Izani Nik Ibrahim dari Royal Alloy Malaysia yakin bahawa kerjasama ini akan membawa kepada era baharu dalam penggunaan skuter, terutamanya dalam kalangan generasi muda.


“Jika skuter mungkin pernah popular pada satu-satu era dan dianggap digunakan oleh segelintir golongan, namun menerusi kolaborasi Royal Alloy X Masdo kami mahu mencipta gelombang dengan melihat lebih banyak generasi muda menunggang skuter di jalan raya,” ujar Dato’ Nik Izani Nik Ibrahim


Sementara itu, bagi Masdo, yang terdiri daripada Ali Sariah, Putuceri, dan Asmawi, peluang untuk bekerjasama dengan jenama skuter terkemuka itu menandakan pengiktirafan yang mereka perolehi sejak memasuki persada muzik pada 2015.


Kerjasama dengan Royal Alloy bukan sahaja menyerlahkan bakat dan kualiti muzik mereka tetapi juga mengukuhkan imej mereka sebagai band yang diilhamkan oleh retro. Peluang untuk bekerja dengan jenama yang mantap adalah penghormatan sebenar bagi Masdo, dan mereka berdedikasi untuk mencapai matlamat yang ditetapkan oleh Royal Alloy.


Kerjasama antara Royal Alloy dan Kugiran Masdo melambangkan gabungan sempurna antara retro dan moden. Perkongsian ini bukan sahaja mempamerkan kepakaran, kewibawaan dan kepercayaan kedua-dua jenama tetapi juga mencipta pengalaman yang tidak dapat dilupakan untuk khalayak mereka.


Dengan menggabungkan daya tarikan klasik skuter Royal Alloy dengan gaya muzik kontemporari Masdo, mereka telah berjaya merapatkan jurang antara masa lalu dan masa kini. Bersedia untuk menerima gaya hidup retro-moden dengan Royal Alloy dan Masdo!



bottom of page