SIRI VIVO X100: Telefon Pintar Terbaik Untuk Penggemar Fotografi
top of page
  • Writer's pictureMYB

SIRI VIVO X100: Telefon Pintar Terbaik Untuk Penggemar Fotografi

Adakah anda sedang mencari telefon pintar yang boleh memberikan anda pengalaman fotografi peringkat profesional dan prestasi cemerlang? Jangan lihat lebih jauh daripada vivo X100 Pro dan X100, siri telefon pintar utama terbaharu yang dilancarkan oleh vivo Malaysia. Telefon pintar ini mentakrifkan semula piawaian dalam industri telefon pintar, menawarkan pengalaman pengguna yang dipertingkatkan melalui perkakasan berkuasa dan sistem pengimejan yang boleh disesuaikan.


siri vivo X100
Siri vivo X100 mentakrifkan semula piawaian dalam industri telefon pintar.

vivo X100 Pro dan X100 didatangkan dengan Sistem Pengimejan Kejuruteraan Bersama ZEISS yang inovatif, menyediakan pengguna dengan perisian yang membolehkan mereka menangkap imej yang luar biasa dalam apa jua keadaan. X100 Pro mempunyai Kamera Utama 50MP ZEISS 1 inci, Kamera Telefoto Terapung 50MP ZEISS APO dan Kamera Super Wide-Angle 50MP. Kamera Telefoto Terapung ZEISS APO yang berkuasa menampilkan lensa Vario-Apo-Sonnar baharu daripada ZEISS, yang membolehkan imej cemerlang dari jarak dekat dan jarak jauh.


Dengan apertur f/2.5 dalam telefon pintar vivo yang tidak pernah dilihat sebelum ini, Kamera Telefoto Terapung APO memastikan kualiti imej yang tinggi dalam pelbagai senario, walaupun pada tahap zum daripada 6x hingga 10x. Reka bentuk terobosan ini membolehkan fotografi jarak dekat yang stabil dengan X100 Pro, menjadikannya telefon pintar pertama di dunia yang menerima pensijilan APO untuk sistem pengimejan mudah alihnya yang inovatif.


Sebaliknya, vivo X100 menampilkan Kamera Utama 50MP VCS True Color, Kamera Telefoto 64MP ZEISS dan Kamera Super Wide-Angle 50MP. Kedua-dua X100 dan X100 Pro diperakui dengan Salutan ZEISS T*, teknologi salutan anti-reflektif yang meningkatkan penghantaran cahaya, memastikan pembiakan warna yang tepat dan mengurangkan silau.


Siri X100 juga cemerlang dalam merakam gambar matahari terbenam dan matahari terbit yang menakjubkan, berkat perkakasan telefotonya dan Enjin Pengimejan Asal vivo yang dipertingkatkan. Enjin Pengimejan Asal vivo mengenali senario matahari merah yang unik dan merakam pemandangan dengan tepat, menghasilkan gambar yang menakjubkan.


Kedua-dua vivo X100 dan X100 Pro menampilkan cip dwi-prestasi utama, dengan X100 dikuasakan oleh cip vivo V2 yang inovatif dan X100 Pro dilengkapi dengan cip vivo V3 terkini. Kemuncak kedua-dua telefon pintar ialah Dimensity 9300, CPU utama okta-teras yang menjanjikan peningkatan prestasi yang ketara berbanding model siri X sebelumnya. Selain itu, X100 dan X100 Pro dilengkapi dengan Interpolasi Bingkai Permainan dan Resolusi Super Permainan untuk permainan yang lancar dan pengalaman visual yang unggul.



Siri X100 mencapai keseimbangan sempurna antara kapasiti bateri yang besar dan keupayaan pengecasan pantas. Telefon pintar ini menggabungkan tiga teknologi peneraju industri utama: Teknologi Pengubahsuaian Elektrod Grafit Negatif, Teknik Mampatan Elektrod Sejuk dan Proses Pengukiran Laser Susunan Mikrometer. Kemajuan ini meningkatkan ketumpatan tenaga keseluruhan sebanyak 8.3% berbanding generasi sebelumnya. X100 dilengkapi dengan bateri 5,000mAh (TYP) dan menyokong sehingga 120W Dual-Cell FlashCharge, manakala X100 Pro menampilkan bateri 5,400mAh (TYP) dan menyokong kedua-dua berwayar dan tanpa wayar 100W Dual-Cell FlashCharge.


Meningkatkan pengalaman visual dengan lebih jauh lagi, siri X100 menampilkan Paparan Perlindungan Mata LTPO dan Enjin Dwi untuk pengoptimuman video. Sistem Pengurusan Kadar Bingkai vivo V yang eksklusif melaraskan kadar penyegaran secara dinamik berdasarkan kelajuan leretan jari dan menghasilkan kadar bingkai untuk setiap lapisan, memastikan pengalaman yang lancar sambil mengurangkan penggunaan kuasa.


Siri X100 terbaharu mengekalkan estetiknya yang bergaya dan ringan, dengan cincin tersendiri di sekeliling modul kamera yang mempamerkan reka bentuk halo yang diilhamkan oleh matahari dan bulan. Cincin ini diperbuat daripada keluli tahan karat gred aeroangkasa, menambah sentuhan minimalisme mewah dan kemasan sinar matahari bertekstur menyerupai jam tangan mekanikal mewah. Bahan yang digunakan memastikan ketahanan, rintangan pudar, rintangan suhu tinggi, dan rintangan kakisan. X100 boleh didapati dalam warna Startrail Blue dan Asteroid Black, manakala X100 Pro hadir dalam warna Startrail Blue yang elegan.


siri vivo X100
Tempah siri vivo X100 sekarang untuk tawaran pakej yang menarik.

vivo X100 dengan storan 16GB+512GB akan dilancarkan di Malaysia pada harga RM 3,499, manakala vivo X100 Pro dengan konfigurasi storan yang sama boleh didapati pada harga RM 4,599. Prapesanan eksklusif untuk kedua-dua model akan bermula pada 4 Januari 2024, untuk pembelian dalam talian dan pada 6 Januari 2024, untuk prapesanan di kedai konsep vivo, lengkap dengan hadiah percuma yang menarik.


Dalam tempoh pra-pesanan, pelanggan yang memilih X100 akan menerima perlindungan skrin penjagaan vivo selama 180 hari bernilai RM300, bersama dengan udara vivo TWS percuma. Sementara itu, mereka yang memilih X100 Pro bukan sahaja akan mendapat perlindungan skrin penjagaan vivo selama 180 hari tetapi juga pakej menakjubkan yang terdiri daripada vivo TWS 2e dan jam tangan pintar pilihan vivo.


Pelanggan yang berminat boleh membuat pesanan mereka untuk peranti ini dengan mudah di https://linktr.ee/vivox100series. Rakyat Malaysia kini berpeluang merasai inovasi, kuasa dan gaya terkini dengan siri vivo X100. Jangan lepaskan peluang untuk menangkap imej yang menakjubkan dan meningkatkan pengalaman telefon pintar anda dengan siri vivo X100.

bottom of page