TMSM4: Giliran Putera Katak Tersingkir
top of page
  • Writer's pictureMYB

TMSM4: Giliran Putera Katak Tersingkir

Dengan bertemakan Malam Filem, minggu ketiga The Masked Singer Malaysia 4 (TMSM4), menyaksikan penyingkiran maskot Putera Katak. Dia menyampaikan persembahan yang bertenaga menerusi lagu "Everything I Do (I Do it For You)" nyanyian asal oleh Bryan Adams.


The Masked Singer Malaysia 4
Giliran Putera Katak tersingkir di minggu ketiga program The Masked Singer Malaysia 4

Bagaimanapun, di sebalik usaha terbaiknya, dia gagal menawan hati kedua-dua juri dan penonton. Dengan pungutan markah terendah sebanyak 56.98%, Putera Katak menjadi peserta seterusnya tersingkir dari program tersebut pada Ahad lalu.

Dengan penyingkiran tersebut, misteri yang menyelubungi identiti disebalik topeng Putera Katak akhirnya berakhir. Penyanyi disebalik topeng Putera Katak merupakan pelakon berbakat besar, Rashidi Ishak, yang berjaya diteka oleh Sherry Alhadad dan Michael Ang.



Para peserta mengenakan kostum mereka dan menyampaikan persembahan yang menakjubkan yang membuatkan kedua-dua juri dan penonton kagum. Di kalangan peserta, Bunga Matahari, peserta yang mencuri perhatian minggu ini, menyampaikan persembahan memukau menerusi lagu "Bila Cinta" nyanyian asal Gio. Dengan markah 73.39%, persembahan Bunga Matahari menerusi runut bunyi filem popular "Lagenda Budak Setan" itu berjaya membuatkan para juri berasa kagum.


Penonton terpikat dengan vokal Bunga Matahari yang kuat, persembahan pentas yang sempurna, dan kostum yang menakjubkan. Tidak dinafikan ia merupakan detik yang tidak dapat dilupakan yang mengukuhkan kedudukan Bunga Matahari sebagai salah satu pencabar utama dalam The Masked Singer Malaysia 4.


The Masked Singer Malaysia 4
Misteri yang menyelubungi identiti disebalik maskot Putera Katak akihrnya terungkai. Identiti pelakon Rashidi Ishak berjaya ditebak oleh juri Sherry Al Hadad dan Michael Ang

Memasuki minggu ketiga, persaingan di The Masked Singer Malaysia 4 semakin rancak. Setiap peserta membawa bakat unik mereka ke pentas, menyukarkan hakim dan penonton untuk meramalkan siapa yang akan menjadi pemenang utama. Sang Kancil dan Bawang Putih turut menyampaikan persembahan yang luar biasa, mempamerkan kepelbagaian dan kebolehan mereka.


Bagi mereka yang tidak berpuas hati dengan persembahan mendebarkan dan membuka topeng yang menegangkan, The Masked Singer Malaysia 4 disiarkan setiap Ahad jam 9:00 malam di Astro Warna (Saluran 107) dan penstriman secara eksklusif atas permintaan atau melalui aplikasi Astro GO. Jangan ketinggalan menyaksikan persembahan yang menggembirakan dan detik-detik yang menggigit kuku semasa persaingan semakin panas.




bottom of page