TMSM4: Tekaan Semua Juri Mengena! Ikan Emas Kecundang Di Minggu Ke-4
top of page
  • Writer's pictureMYB

TMSM4: Tekaan Semua Juri Mengena! Ikan Emas Kecundang Di Minggu Ke-4

Episod terbaru rancangan realiti popular TV, The Masked Singer Malaysia 4 (TMSM4) yang memasuki minggu keempat itu menyaksikan penyingkiran maskot Ikan Emas (Ikan Emas). Walaupun mempersembahkan lagu "Sial," nyanyian asal Mahalini, Ikan Emas gagal memikat hati kedua-dua juri dan penonton, menyebabkan ia dipilih sebagai maskot dengan markah terendah dengan jumlah 61.47% sekaligus tersingkir. Penyingkiran itu membongkar identiti di sebalik topeng, yang ternyata Daiyan Trisha, tepat diteka oleh kesemua juri.


The Masked Singer Malaysia 4
Ikan Emas menyampaikan lagu 'Sial' nyanyian asal penyanyi Indonesia, Mahalini

Setiap minggu, barisan juri dan penonton menguji kemahiran detektif mereka, cuba untuk mendedahkan siapa di sebalik kostum dan topeng yang rumit. Tekaan tepat Daiyan Trisha sebagai Ikan Emas menunjukkan ketepatan dan kepakaran para juri.


Pemerhatian dan pengetahuan mereka yang mendalam tentang adegan hiburan tempatan membolehkan mereka membuat tekaan dengan tepat, menambah elemen interaktif pada rancangan itu.



Pada minggu keempat The Masked Singer Malaysia 4, maskot Bunga Matahari (Sunflower) sekali lagi tampil dengan persembahan yang menonjol dan berjaya menduduki tempat teratas dengan markah 75.47%. Mengikuti rapat di belakangnya ialah Sang Kancil (Kancil) dan Biskut Aiskrim (Biskut Aiskrim). Masing-masing dengan pungutan markah 77.44% dan 71.96%.


Persembahan yang diberikan oleh peserta disebalik topeng Bunga Matahari begitu mengagumkan sehingga mampu memikat para penonton dan juri dengan vokalnya yang mantap dengan persembahan pentas yang berkarisma.


The Masked Singer Malaysia 4
Identiti peserta disebalik topeng maskot Ikan Emas ialah penyanyi Daiyan Trisha

Seiring berjalannya minggu, penonton mula berteka-teki identiti sebenar disebalik topeng itu serta tidak sabar-sabar menantikan pembongkaran identiti artis yang mempesonakan ini.


Jangan ketinggalan menonton episod terbaru The Masked Singer Malaysia 4! Rancangan ini disiarkan setiap Ahad jam 9:00 malam di Astro Warna (Saluran 107) atau aplikasi Astro GO. Selami keterujaan dan persembahan yang mendebarkan sambil peserta bertopeng berusaha untuk mempamerkan bakat terpendam mereka.



bottom of page