Bersedia Untuk Aksi Penuh Debaran Filem War On Terror: KL Anarki
top of page
  • Writer's pictureMYB

Bersedia Untuk Aksi Penuh Debaran Filem War On Terror: KL Anarki

Penantian peminat-peminat filem aksi kepolisian untuk filem terbaru "War On Terror: KL Anarki" (WOT: KLA) bakal berakhir apabila filem tersebut bakal ditayangkan di pawagam di seluruh Malaysia dan Brunei bermula Khamis, 23 November 2023. Majlis tayangan gala filem tersebut berlansung semalam di GSC LaLaport BBCC di Kuala Lumpur.


War On Terror: KL Anarki
Malam gala tayangan filem War On Terror: KL Anarki berlansung semalam di GSC LaLaport BBCC di Kuala Lumpur.

Majlis gilang-gemilang ini telah dirasmikan oleh tetamu kehormat seperti YBhg. Tan Sri Razarudin Husain selaku Ketua Polis Negara, dan turut disaksikan oleh Datuk Seri Ayob Khan bin Mydin Pitchay, Timbalan Ketua Polis Negara; Tan Sri Khalid Abu Bakar, Pengerusi Kumpulan Multimedia; Datuk Steven Lim, Pengarah Urusan Kumpulan Multimedia serta barisan tetamu kehormat yang lain.


"War On Terror: KL Anarki" menampilkan barisan bakat yang luar biasa, di hadapan dan di belakang kamera. Diarahkan oleh Kroll Azry dan Frank See, dua pembikin filem berpengalaman yang terkenal dengan kebolehan mereka memikat penonton, filem ini pastinya memberikan pengalaman yang tidak dapat dilupakan.


Barisan pelakon termasuk pelakon popular seperti Aedy Ashraf, Farali Khan, Adlin Aman Ramlie, Daiyan Trisha, dan Qi Razali, masing-masing membawa bakat unik mereka ke dalam filem ini.



Menyokong pelakon utama ialah Noki K-Clique, Naque Ariffin, Kahoe Hon, Sasidaran Subramaniam, Samarinna Tolhip, Daniel Gan, Laura Olivia, dan Wan Hanafi Su. Dengan rangkaian pelakon yang begitu pelbagai, penonton boleh menjangkakan sebuah filem yang menggabungkan pelbagai gaya dan perspektif dengan baik, menjadikannya sebuah flem yang mesti ditonton.


Pengarah Kroll Azry berkongsi keterujaannya tentang filem itu, dengan menyatakan, "Saya dapat merasakan penantian penonton untuk menonton filem ini kerana jalan ceritanya yang unik berbanding filem-filem sebelum ini yang pernah mereka tonton. Selain itu, persembahan yang menggerunkan oleh para pelakon berkesan menyampaikan plot filem itu kepada penonton."


Sementara itu menurut Ketua Pegawai Eksekutif Multimedia Entertainment Datuk Steven Lim, "Kerjasama dalam pembikinan filem ini adalah satu penghargaan kepada usaha dan pengorbanan yang dilakukan oleh Polis Diraja Malaysia (PDRM) selama ini dalam menjaga negara, rakyatnya, nyawa, dan harta benda."


 

SINOPSIS



Sekumpulan pengganas yang diketuai oleh Lang, yang berjaya meletupkan stesen kereta api di Pantai Timur. Unit Khas Polis Anti-Keganasan, diketuai oleh Senior Asisten Komisioner Polis (SAC) Rahman dan anggota pasukannya Khalid, Anis, Zack, dan Bob, ditugaskan untuk menyiasat kejadian itu.


Lang berjaya diberkas oleh pasukan khas unit anti pengganas polis semasa serbuan dilakukan namun adik beliau, Joe telah berjaya meloloskan diri. Keadaan menjadi rumit apabila Joe mengugut untuk meletupkan bandaraya Kuala Lumpur sekiranya abangnya Lang tidak dibebaskan. Kini pihak polis perlu berlumba dengan masa kerana ancaman pengganas ini boleh mengorbankan banyak nyawa di Kuala Lumpur.


 


Filem "War On Terror: KL Anarki" membawa penonton melalui perjalanan yang mencengkam penuh dengan ketegangan, aksi dan perubahan yang tidak dijangka. Berlatarbelakangkan Kuala Lumpur, cerita ini mengisahkan sekumpulan individu yang mendapati diri mereka terperangkap dalam kerumitan memerangi keganasan. Semasa watak-watak itu mengharungi situasi berbahaya dan membuat pilihan yang sukar, penonton dibawa menaiki 'rollercoaster' yang penuh emosi.


Daripada urutan aksi kejar mengejar yang menyayat hati kepada adegan pertempuran yang sengit, "War On Terror: KL Anarki" memastikan penonton berada di tepi tempat duduk mereka dari awal hingga akhir. Pengarah filem ini telah mahir merangka jalan cerita yang meneroka sisi manusia watak-watak ini, menjadikannya boleh dikaitkan dan membolehkan penonton berhubung dengan mereka pada tahap yang lebih mendalam.


Dengan plot yang menarik, barisan pelakon yang cemerlang, serta kepakaran dalam pengarahan, "War On Terror: KL Anarki" menjanjikan filem ini untuk menjadi antara filem terbaik tahun ini.


Sudahkah anda bersedia untuk memulakan perjalanan yang penuh dengan detik-detik yang memacu adrenalin, penceritaan yang menggugah fikiran dan persembahan yang luar biasa? Sama ada anda peminat filem aksi atau sekadar mencari pengalaman sinematik yang menggembirakan, filem ini tidak boleh dilepaskan.


bottom of page