12,000 Peminat Banjiri Arena Axiata Hadiri Konsert Malam Rockmantic Bersama Judika dan The Gang
top of page
  • Writer's pictureMYB

12,000 Peminat Banjiri Arena Axiata Hadiri Konsert Malam Rockmantic Bersama Judika dan The Gang

Sabtu lalu, pada 21 Oktober 2023, telah berlangsungnya Konsert Malam Rockmantic Bersama Judika dan The Gang yang dinanti-nantikan di Arena Axiata di Kuala Lumpur. Konsert anjuran Dua Anak Deo dan Kharisma Music itu mendapat kerjasama dari Pavillion Kuala Lumpur, Pavillion Bukit Jalil, dan Era FM berjaya menghimpunkan ribuan peminat Judika untuk malam yang penuh dengan rock dan romantik.


Konsert Malam Rockmantic Bersama Judika dan The Gang berlansung di Axiata Arena, Bukit Jalil

Konsert itu menampilkan barisan bintang yang terdiri daripada penyanyi terkenal tanah air seperti Marsha Milan, Haqiem Rusli, dan Shila Amzah. Dengan kehadiran 12,000 peminat yang tidak sabar-sabar, suasana di Arena Axiata begitu meriah apabila semua orang menyanyi bersama-sama dengan lagu kegemaran mereka selama tiga jam yang luar biasa bermula dari jam 8 malam.


Persembahan pembukaan konsert tersebut dimulakan dengan persembahan cemerlang penyanyi Malaysia Marsha Milan, yang kemudiannya berkongsi pentas dengan penyanyi Indonesia Dnanda Anugerah untuk duet yang menawan hati. Tenaga terus melonjak dengan persembahan Haqiem Rusli dan Shila Amzah, yang menggembirakan penonton dengan lagu-lagu hit mereka, termasuk "Memori Tercipta" yang sangat digemari.


Judika mula menyanyikan lagu hitnya "Cinta Karena Cinta" sambil menunggang motosikal menuju ke pentas.

Saat yang ditunggu-tunggu oleh semua penonton tiba apabila Judika dan The Gang menghiasi pentas. Orang ramai bersorak ketika Judika mula menyanyikan lagu hitnya "Cinta Karena Cinta" sambil menunggang motosikal. Sepanjang malam itu, Judika berjaya memukau penonton dengan vokalnya yang mantap dan mempersembahkan rangkaian lagu popularnya, termasuk "Setengah Mati Merindu," "Bukan Rayuan Gombal," "Malaikat," "Tak Mungkin Bersama," "Sampai Akhir," " Aku Tersakiti," "Amin Selamanya," dan banyak lagi.


Kerjasama antara Judika dan penyanyi jemputan Marsha Milan dan Shila Amzah benar-benar menjadi kemuncak malam itu. Duet sempurna mereka dalam lagu-lagu seperti "Kisah Ku Inginkan" dan "Bukan Dia Tapi Aku" mempamerkan bakat luar biasa artis-artis ini. Selain itu, Judika turut bergabung tenaga bersama Haqiem Rusli untuk menyampaikan nyanyian menawan lagu "Mengintai dari Tirai Kamar" oleh kumpulan terkenal Malaysia, Exist.


Setiap lagu yang dibawakan oleh Judika membawa sentuhan unik pada konsert itu, meninggalkan kesan yang berkekalan kepada 12,000 penonton yang hadir. Majoriti penonton, kebanyakannya terdiri daripada peminat muda, menambah kemeriahan suasana di Arena Axiata, mencipta malam yang tidak dapat dilupakan.


GALERI


Kemuncak Konsert Malam Rockmantic Bersama Judika dan The Gang berakhir dengan lagu"Cinta Karena Cinta." Disertai oleh artis-artis lain di atas pentas, kemuncak akhir ini membawa orang ramai bangkit, menyanyi bersama-sama dengan kegembiraan dan semangat yang luar biasa. Kerjasama antara Judika dan penghibur berbakat lain mempamerkan perpaduan dan keajaiban muzik.


Konsert malam itu berakhir kira-kira jam 11 malam, membuatkan majoriti hadirin amat berpuas hati dengan barisan artis cemerlang yang menghiasi pentas malam itu. Konsert Malam Rockmantic Bersama Judika dan The Gang merupakan satu kejayaan yang memberangsangkan, membuatkan peminat dan hadirin terpesona dan dipenuhi dengan kenangan indah yang akan kekal seumur hidup.


Ia adalah malam yang perlu diingati, menandakan satu lagi kejayaan dalam kerjaya Judika yang cemerlang dan mengukuhkan kedudukannya sebagai salah seorang penghibur terbaik industri muzik.

bottom of page