Asyraf Dasley Ulangi Kejayaan Di Pentas Peragaan Dunia, Raih Tempat Kedua Pertandingan MCNTM 2021
top of page
  • Writer's pictureMYB

Asyraf Dasley Ulangi Kejayaan Di Pentas Peragaan Dunia, Raih Tempat Kedua Pertandingan MCNTM 2021

Peragawan Asyraf Dasley sekali lagi mengulangi kejayaan di pentas peragaan antarabangsa sejak pertama kali berjaya mengukir nama di peringkat antarabangsa setelah menang tempat ketiga dalam pertandingan Face of Asia 2020 (FOA 2020).


Models Culture's Next Top Model 2021 (MCNTM 2021)
Asyraf Dasley harumkan nama negara, Wakil tunggal Asia, kejayaan kedua di pentas peragaan dunia. Foto : modelsculture.com


Terkini, Asyraf atau nama penuhnya Muhammad Asyraf Mohd Dasli, 30, yang menjadi wakil tunggal Asia telah diumumkan naib juara bagi program pencarian model antarabangsa iaitu Models Culture's Next Top Model 2021 (MCNTM 2021) yang dianjurkan secara maya.


"Alhamdulillah, sejak menjadi peragawan pada 2015, rezeki saya dalam dunia fesyen dan peragaan semakin melimpah-ruah.


"Kejayaan FOA 2020 dilihat membuka pintu yang luas untuk saya melebarkan sayap dalam bidang ini dan atas faktor itu, saya ditawarkan untuk menyertai MCNTM 2021 pada penghujung tahun lalu.- ASYRAF DASLEY

"Setelah kesemua peserta dari seluruh negara mendaftarkan diri, saya terkejut apabila mendapat tahu bahawa saya adalah satu-satunya model dari Malaysia yang berjaya meloloskan diri dalam acara tersebut.


"Tambah mengejutkan, tiada siapa pun dalam kalangan peserta berasal dari Asia dan sebaik menyedari persaingan datangnya daripada model-model benua lain, perasaan gementar makin menjadi-jadi.


"Ini kerana, telah terbukti di pentas peragaan dan fesyen dunia, majoritinya wakil selain dari Asia berjaya mendominasi lapangan ini, apatah lagi dari Malaysia yang boleh dibilang dengan jari," katanya berbangga menyarung 'jersi' Malaysia.

Sumber: FB Models Culture


Pertandingan bertaraf global itu menyaksikan peragawati wanita dari Hungary, Eszter Egeto diangkat selaku juara, manakala tempat ketiga menjadi milik peragawan Poland, Soufiane Belghmi berdasarkan keputusan rasmi yang dikeluarkan pada 7 Januari lalu.


Habuan kemenangan, Asyraf membawa pulang hadiah berupa baucer beli-belah tajaan gedung maya terkemuka dunia iaitu Amazon bernilai RM2,000 dan peluang menjadi penghias halaman belakang majalah fesyen terkenal antarabangsa, Culture Magazine.


Asyraf kini sedang melanjutkan pengajian beliau di peringkat Doktor Falsafah (PhD) dalam jurusan Keusahawanan di UiTM, Shah Alam. Selain itu beliau turut pernah membintangi drama Kisah Cinta Kita, sebagai pelakon pembantu. Tahniah dari kami di BuzzingMalaysia!

bottom of page