Butik AS Hijab Pertama Kini Dibuka Di Kota Damansara
top of page
  • Writer's pictureMYB

Butik AS Hijab Pertama Kini Dibuka Di Kota Damansara

Majlis perasmian Butik AS HIJAB & D'Herbs by Dato Sri Aliff Syukri & Datin Sri Shahida bersama pasangan adik beradik Puan Zahirah Soo dan Mohd Zaim Soo selaku pemilik Butik AS HIJAB yang pertama di Malaysia telah berlansung semalam dalam suasana meriah.


Majlis turut diserikan dengan persembahan tarian singa seperti kelaziman yang dilakukan oleh komuniti perniagaan Tiong Hua di negara ini, simbolik kepada membawa 'tuah dan kemakmuran' kepada perniagaan yang baru diusahakan.


Majlis pelancaran butik AS Hijab pertama di Giant, Kota Damansara . Gambar: Datin Sri Shahida dan Dato Sri Aliff Syukri diapit pasangan adik beradik Mohd Zaim Soo dan Zahirah Soo yang merupakan pengasas ZS Legacy Management serta pemilik Butik AS Hijab

Memulakan operasi hari pertama di Giant, Kota Damansara sejak 1 Jun 2022, AS Hijab yang dahulunya beroperasi secara atas talian kini mengalu-alukan kehadiran orang ramai ke butik fizikal pertama mereka yang terletak di lot G34 & G35 yang terletak di dalam pasaraya tersebut.


Menurut Aliff Syukri, pemilihan Giant Kota Damansara sebagai lokasi pertama Butik Hijab AS disebabkan faktor lokasinya yang strategik serta majoriti penduduk yang tinggal disekitarnya terdiri dari masyarakat dari kelas ekonomi pertengahan yang menepati kelompok fokus pasaran mereka.


Bersempena dengan pembukaan butik tersebut, AS Hijab turut mengeluarkan koleksi terbaharu tudung Ratu yang dijual pada harga promosi 3 helai untuk RM 100. Koleksi tersebut turut mendapat sambutan hangat di dalam talian apabila mencatat jualan melebih 5000 helai dalam masa 2 jam selepas dilancarkan.



Menurut Aliff Syukri lagi, tidak ada apa yang lebih bermakna apabila melihat usahawan produknya berjaya dan mampu mencapai impian mereka.


“Saya seronok bila tengok mereka dapat pakai kereta mewah serta mampu beli rumah dan sebagainya.


“Lebih bermakna apabila usahawan seperti Zaim dan Zahirah juga bersedia membimbing anak muda yang mahu berjaya dalam perniagaan,” katanya.


Sementara itu, mengulas mengenai butik AS Hijab yang dibuka itu, isteri Aliff Syukri, Datin Shahida berkata Zaim dan Zahirah sangat komited menjadikan semua ini realiti.


“Alhamdulillah hijab kami terus mendapat sambutan dengan harga mampu milik namun kualiti tudung premium,” katanya.


Zahirah Soo pula menambah, kira-kira tiga cawangan lagi bakal dibuka termasuk di kawasan pantai timur selain sudah ada permintaan dari usahawan Singapura serta Thailand.


Dia juga memaklumkan edisi tudung AS Hijab telah berjaya dijual sebanyak 250,000 sebulan selepas mula dijual secara suka-suka kira-kira tujuh tahun lalu.



AS Hijab kini dalam proses untuk mengenal pasti 18 rakan niaga baru untuk dibimbing sebagai jutawan yang mana ia juga merupakan sebahagian dari pelan peluasan perniagaan mereka di seluruh Malaysia.


Mereka yang ingin mendapatkan bimbingan perniagaan boleh menghubungi Zahirah di talian 0163616289.

bottom of page