'IMAJI' : Terjemahan Perjalanan Emosi dan Kecemerlangan Muzik Aina Abdul
top of page
  • Writer's pictureMYB

'IMAJI' : Terjemahan Perjalanan Emosi dan Kecemerlangan Muzik Aina Abdul

Aina Abdul, penulis lagu dan penyanyi dengan identiti estetik yang tersendiri dan kebolehan vokal yang luar biasa, telah melancarkan album sulungnya bertajuk 'IMAJI', yang diterbitkan oleh Aina Abdul Entertainment Sdn Bhd. Album ini telah dilancarkan secara digital pada sesi pra-dengar dan sidang media yang diadakan semalam di Lereng Tanah , Hulu Langat.


Album Imaji akan mula dipasarkan secara digital bermula hari ini (25 Oktober) bersempena tarikh lahir Aina.

Dengan puisi yang kuat dan melodi yang menawan, 'IMAJI' menawarkan tafsiran yang jelas tentang pelbagai emosi melalui 14 lagu yang luar biasa, meneroka pelbagai genre termasuk balada, pop dan indie, untuk menyuntik angin segar ke dalam persada muzik.


Gelaran 'IMAJI' berasal daripada perkataan 'imaginasi' dalam bahasa Melayu. Ia merujuk kepada seni menggunakan perkataan yang direka dengan teliti untuk mencipta imejan yang jelas dan jelas dalam minda pembaca, membolehkan mereka mengalami dan bergema dengan emosi tulen yang diungkapkan oleh penulis. Pemilihan tajuk ini sebagai representasi simbolik tema penceritaan keseluruhan album adalah sesuai dan sempurna, kerana setiap lagu yang terkandung dalam 'IMAJI' membawa cerita dan emosi tersendiri.


Aina Abdul telah mencurahkan isi hati dan jiwanya dalam penciptaan 'IMAJI', menghasilkan koleksi 14 lagu luar biasa termasuk single terbarunya, 'Jangan Mati Rasa Itu', yang dikeluarkan pada 25 Ogos lalu. Sambil mempamerkan lagu-lagu balada khas Aina, album itu turut menerokai genre yang lebih bertenaga seperti pop dan indie alternatif, menambah dimensi baharu yang menarik untuk memikat peminatnya.

 

Mengimbas kembali album 'IMAJI', Aina Abdul melahirkan rasa syukur dan gembira kerana akhirnya merealisasikan impiannya yang telah lama terpendam untuk mengeluarkan album penuh yang diilhamkan oleh perjalanan hidupnya sendiri. Setiap lagu adalah tafsiran Aina terhadap emosinya sendiri, mulai dari marah, sedih, kecewa, terabai, cinta, penghargaan, dan banyak lagi.

 



'IMAJI' bukan sahaja pencapaian peribadi dan hadiah hari jadi yang bermakna untuk dirinya sebagai penyanyi tetapi juga sebagai tanda penghargaan dan terima kasih kepada peminat setianya yang tidak sabar menunggu pelancaran album sulungnya.


Proses penghasilan album ini tidaklah mudah. Di sebalik kejayaan itu terletak perjalanan sembilan tahun yang penuh dengan cabaran, kritikan, pujian, dan halangan yang Aina Abdul hadapi. Di sebalik kesukaran, dia bersyukur dengan pengalaman itu kerana pengalaman itu bukan sahaja mematangkan dirinya sebagai seorang artis tetapi juga mengukuhkan azamnya untuk bekerja keras dan mencipta muzik yang jujur ​​dan tulen yang mempamerkan bakat yang dikurniakannya dalam cahaya terbaik.


Secara peribadi, Aina Abdul menetapkan piawaian tinggi untuk album ini, kerana dia sangat menitikberatkan kualiti, muzik, bunyi dan gubahan dalam ciptaannya. Dia telah terlibat dalam setiap aspek pengeluarannya untuk memastikan produk akhir yang benar-benar mencerminkan citarasa dan visinya.


Dia berharap peminatnya akan menyukai 'IMAJI' seperti dia dan percaya album ini akan mengukuhkan kedudukannya sebagai komposer dan penyanyi dalam industri muzik, serta menjadi pemangkin kepada lebih banyak lagi ciptaan artistik pada masa hadapan.

bottom of page