Konsert 'Nidji: Pelangi Di Miri' Februari Ini
top of page
  • Writer's pictureMYB

Konsert 'Nidji: Pelangi Di Miri' Februari Ini

Adakah anda peminat muzik Nidji? Jika ya, maka bersiaplah untuk pengalaman muzikal terbaik kerana band popular Indonesia tersebut bakal mengadakan konsert di Malaysia tidak lama lagi. Northbound Events dengan kerjasama Space Two Sdn Bhd akan membawakan konsert "Nidji: Pelangi Di Miri".


Nidji: Pelangi Di Miri
Band popular Indonesia, Nidji bakal menjayakan konsert "Nidji: Pelangi Di Miri" pada 3 Februari 2023

Konsert ini bakal berlansung di Miri, pada 3 Februari 2024 akan menampilkan vokalis terbaharu Nidji, Ubay yang bersedia untuk memikat hati penonton . Ubay terpilih sebagai vokalis baru Nidji melalui proses audisi Nidji Vocal Hunt pada 2019 bagi menggantikan Giring Ganesha. Dengan bakat vokal yang luar biasa dan aura bertenaga Nidji, konsert ini menjamin pengalaman baharu dan tidak dapat dilupakan peminat setia di Miri.


Pihak menganjur telah memilih Eastwood Valley Golf & Country Club yang berprestij sebagai lokasi konsert, yang dijangka mampu menarik lebih 2500 peminat dari Miri, Brunei, serta Nidjiholics dari Johor Bahru, Ipoh, dan Pulau Pinang. Lokasi ini menyediakan suasana yang sempurna untuk malam yang dipenuhi dengan rehat dinamik, harmoni yang memukau dan persembahan pentas yang luar biasa.


Menambahkan keterujaan, konsert itu juga akan menampilkan persembahan dari dua band tempatan terkenal, D_Va dan MonoSterio, pada aksi pembukaan. D_Va, yang terdiri daripada Kesha, Zarul, Don Guerzo, dan Amar Hamka, kini sedang mengusahakan EP terbaru mereka, yang akan dikeluarkan hujung tahun ini. Persembahan ini menjadi batu loncatan untuk mereka mempromosikan single mereka yang akan datang, "Insta Famous," yang akan disiarkan tidak lama lagi.



Sementara itu, MonoSterio yang terkenal dengan genre muzik indie mereka, baru-baru ini mengeluarkan video muzik untuk lagu terbaru mereka, "Jerangkung," yang juga OST untuk filem "Banglo Seksyen 12." Kedua-dua band ini menzahirkan keterujaan untuk memulakan perjalanan muzik mereka pada tahun 2024, sekaligus mencipta sejarah manis untuk menjadi sebahagian daripada konsert ini.


Peminat juga boleh menantikan pelancaran album baharu Nidji tahun ini, yang akan mempamerkan Ubay buat kali pertama, di samping himpunan lagu hits terhebat Nidji mereka. Album ini menjanjikan untuk memberikan bunyi yang segar dan inovatif sambil mengekalkan gaya khas Nidji. Di samping itu, konsert itu akan menampilkan kejutan istimewa secara eksklusif untuk peminat setia, menambah lapisan keterujaan tambahan kepada acara yang sudah dijangkakan.


 

Nidji: Pelangi Di Miri
Pelan tempat duduk dan harga tiket

Maklumat Konsert:


Tarikh dan Masa: Sabtu, 3 Februari 2024

Pintu dibuka pada pukul 5:00 petang

Konsert bermula jam 8:30 malam

Tempat: Kelab Golf & Desa Eastwood Valley


Harga tiket:

RM520 (Rockzone) - termasuk 2x tiket Meet&Greet

RM440 (Rockzone) - termasuk 2x tiket Laskar Pelangi

RM360 (Jenis B) - termasuk 2x tiket Hapus Aku

RM300 (Jenis C) - termasuk 2x tiket Biarlah


Tiket boleh didapati di ZOSO MUSIC atau dalam talian di Ilassotickets.com. Untuk sebarang pertanyaan tiket, sila hubungi 011 1943 1705.


Jangan lepaskan peluang untuk menyaksikan band yang merevolusikan dunia muzik Indonesia secara langsung di Miri. Sertai kami untuk pengalaman muzik yang tidak dapat dilupakan yang akan membuatkan anda inginkan lebih banyak lagi.

bottom of page