Malam Muzik Dan Cinta Mahalini Dalam Alunan Orkestra
top of page
  • Writer's pictureMYB

Malam Muzik Dan Cinta Mahalini Dalam Alunan Orkestra

Konsert 'LOVECHESTRA MAHALINI LIVE IN KUALA LUMPUR' yang berlansung malam semalam di Arena Megastar@Sungei Wang Plaza, Kuala Lumpur memberikan satu pengalaman yang luar biasa, menggabungkan suara Mahalini yang mempesonakan, sentuhan ajaib orkestra, dan tenaga penonton yang begitu teruja dengan sosok penyanyi itu.


Mahalini
Konsert sulung Mahalini di Malaysia bertemakan ‘Lovechestra’ (love + orchestra) turut diserikan dengan iringan kumpulan orkestra seramai 20 orang pemuzik profesional tempatan yang terpilih dengan pengarah muzik khas dari Indonesia iaitu Ronald Steven, Adrian Kitut, Raymond Aditya dan juga Dennis Nusi.

Ia adalah malam yang penuh dengan cinta, muzik, dan kenangan yang tidak dapat dilupakan. Sama ada mereka peminat lama Mahalini atau seseorang yang menghargai muzik yang penuh perasaan, konsert itu merupakan bukti pengalaman, kepakaran, kewibawaan dan kepercayaannya sebagai artis yang luar biasa.


Dipersembahkan oleh jenama kosmetik popular Alha Alfa dengan kerjasama penganjur, Kharisma Music, konsert 'LOVECHESTRA MAHALINI LIVE IN KUALA LUMPUR' ini menjadi malam yang diingati.


Mahalini
Penuh magis. Mahalini tampil turun ke pentas menaiki buaian yang dihiasi indah bagi memulakan konsert malam semalam

Bertemakan 'all-white', Mahalini memulakan konsert tersebut dengan membawakan lagu 'Bawa Dia Kembali' yang menyentuh jiwa dengan diiringi simfoni orkestra yang mempesonakan yang terdiri daripada 20 orang pemuzik profesional tempatan, dipilih dan diarahkan dengan teliti oleh pengarah muzik terkenal Ronald Steven, Adrian Kitut, Raymond Aditya, dan Dennis Nusi dari Indonesia.


Selama hampir dua jam, Mahalini memukau penonton dengan suara merdunya, menyampaikan sejumlah 16 lagu yang menyentuh hati, termasuk hits popular seperti 'Sial,' 'Sisa Rasa,' 'Melawan Restu,' 'Bohongi Hati,' 'Kisah Sempurna,' dan banyak lagi. Setiap lagu yang dia nyanyikan bergema dengan orang ramai, memikat hati dan jiwa mereka.


Mahalini
Rizky Fabian@Iky turut membuat penampian khas pada konsert 'LOVECHESTRA MAHALINI LIVE IN KUALA LUMPUR'

Konsert malam semalam turut dimeriahkan dengan penampilan khas oleh Rizky Febian yang berbakat. Penonton begitu teruja apabila 'Iky' naik ke pentas untuk membuat persembahan duet dengan Mahalini, termasuk lagu-lagu seperti 'Aku Yang Salah,' 'Janji Kita,' 'Satu Tuju,' dan 'You're Mine.' Rizky turut menggembirakan penonton konsert dengan membawakan lagu 'Selaras Kata' daripada album terbarunya, 'Berona.'


Menurut Encik Ahmad Jeffny, Ketua Pengarah Eksekutif dan Pengasas Muzik Kharisma, kejayaan membawa Mahalini ke Malaysia adalah bukti pencapaian dan pengiktirafan beliau dalam industri muzik Indonesia.


"Dengan catatan jumlah penstriman tertinggi di Spotify (Indonesia) dan lagu-lagunya menjadi tular di media sosial, Mahalini sudah pasti membuktikan dirinya sebagai kuasa yang perlu diperhitungkan," ujar Ahmad Jeffny.



bottom of page