Pentas Wayang Production Lancar Lagu Tema Filem Seram 'Mar Rak' - Seru Cinta
top of page
  • Writer's pictureMYB

Pentas Wayang Production Lancar Lagu Tema Filem Seram 'Mar Rak' - Seru Cinta

Pentas Wayang Production Sdn Bhd bakal mempersembahkan filem terbaru mereka berjudul "Mar Rak," sebuah filem ngeri seram yang diara dan diterbitkan oleh pembikin filem, pelakon dan penerbit terkenal Malaysia, Dato' T.S. Jeffry .


Runut bunyi asal yang juga merupakan lagu tema filem seram "Mar Rak" - "Seru Cinta" merupakan ciptaan sepenuhnya pengarah filem, Dato' T.S. Jeffry dan dinyanyikan oleh barisan pelakon filem tersebut yang terdiri dari Kael, Shatirah Amanda, Nina KSC dan Dyvianna James

Filem yang dinanti-nantikan ini menjanjikan satu pengalaman seram yang tidak dapat dilupakan dengan jalan ceritanya yang unik. Tetapi bukan itu sahaja - "Mar Rak" juga menawarkan runut bunyi rasmi yang sangat indah yang akan membuatkan tulang belakang anda menggigil.


Setiap filem hebat layak mendapat runut bunyi yang tidak dapat dilupakan, dan "Mar Rak" tidak terkecuali. Runut bunyi rasmi, bertajuk "Seru Cinta," ialah karya muzikal yang melengkapkan debaran dan keseronokan filem itu dengan sempurna.


Sebagai salah satu rangka promosi filem "Mar Rak", satu majlis pelancaran muzik video lagu tema filem tersebut telah diadakan pada 18 Oktober yang lalu di TGV, Pavillion Bukit Jalil. Majlis tersebut telah dihadiri oleh barisan pelakon serta pengarahnya, Dato' T.S. Jeffry


Dihasilkan oleh Aby Studio dan Entertainment, video muzik itu menampilkan Kael, Shatirah Amanda, Nina KSC dan Dyvianna James, yang juga pelakon utama "Mar Rak." Dalam kelainan yang mengejutkan, lirik "Seru Cinta" ditulis sepenuhnya oleh Dato' Jeffry sendiri, menambah sentuhan peribadi pada melodi yang menghantui. Gubahan yang menyentuh hati ini menjadi bukti kepada bakat pelbagai aspek Dato' Jeffry sebagai pembikin filem dan pemuzik.


Dato' T.S. Jeffry tidak asing lagi dalam industri perfileman Malaysia. Dengan rentetan filem yang berjaya di bawah tali pinggangnya, dia telah memperoleh reputasi sebagai pembuat filem yang berbakat dan berwawasan.


Dalam "Mar Rak," Dato' Jeffry memegang dua peranan sebagai pengarah dan penerbit, mempamerkan kepakaran dan pengalamannya yang luas dalam bidang itu. Kegeniusan kreatifnya terserlah dalam setiap bingkai, menjamin pengalaman sinematik yang tidak dapat dilupakan untuk penonton.


Filem "Mar Rak" akan menemui penonton bermula 2 November 2023

"Mar Rak" ialah filem ngeri seram yang menjanjikan untuk menyelami kedalaman jiwa manusia. Dengan jalan cerita yang mencengkam dan penceritaan yang sempurna, filem ini akan membuatkan penonton terus meneka sehingga ke penghujungnya.


Idea dan skrip asal untuk "Mar Rak" dikarya dengan mahir oleh Dato' Jeffry sendiri, manakala lakon layar ditulis bersama oleh Adza Wat dan Adza Emie. Kerjasama ini telah menghasilkan naratif yang benar-benar unik dan menarik yang akan membuatkan penonton inginkan lebih banyak lagi.


"Mar Rak" bukan sekadar projek kendiri; ia mewakili kerjasama antara pelbagai entiti dalam industri perfileman Malaysia. Filem itu mendapat sokongan penuh daripada Kementerian Komunikasi dan Digital (KKD) melalui Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia (FINAS).


Projek ini telah dibiayai melalui Dana Kandungan Digital (DKD), memastikan "Mar Rak" dapat dihidupkan dan menjangkau khalayak di seluruh negara. Selain itu, filem ini diterbitkan bersama dan diedarkan oleh Metrowealth Pictures, mengukuhkan lagi statusnya sebagai acara sinematik yang dinanti-nantikan.


"Mar Rak" akan menghiasi layar perak di seluruh Malaysia pada 2 November 2023. Bersedia untuk tenggelam dalam dunia yang menegangkan, mendebarkan dan detik-detik menyayat hati apabila filem yang dinanti-nantikan ini muncul di hadapan mata anda.


Bersama Dato' T.S. Jeffry menerajui, disokong oleh pelakon dan kru berbakat, "Mar Rak" bersedia untuk menjadi karya agung sinematik yang akan meninggalkan kesan yang berkekalan kepada penonton.

 

Nama lagu: SERU CINTA

Lirik: KABIR BAMBU & DATO' T.S. JEFFRY

Nyanyian: KAEL, SHATIRAH AMANDA, DYVIANNA JAMES, NINA KSC

Studio Rakaman: ATIF ABY STUDIO

Hak Cipta: PENTAS WAYANG PRODUCTION SDN. BHD.





Utusan demi utusan ku terima

Coretan nukilan tulus dari jiwa

Luahan rasa yang penuh bermadah

Terkulai diri menatapnya


Hati yang berdetik madah bagai terkunci,

Tak mampu melafazkan yang tersirat dihati,

Hidup terkadang indah bagai bulan purnama,

Kadang kala menyakitkan bagai tiba gerhana,


Seandainya kita di takdirkan bersama,

Kuserahkan seluruh jiwa dan raga,

Segala rintangan yang menghalangi cinta kita,

Terhapuslah kewujudannya dari sealam maya,


Seandainya aku diberi kesempatan,

Kan ku cuba melemahkan seru yang bertandang,

Warkah yang diutus bersama mentera jiwa,

Hanya pada Tuhan tempat ku meminta,

bottom of page