Siri Konsert Jelajah Asia Yuna Bermula Di Borneo
top of page
  • Writer's pictureMYB

Siri Konsert Jelajah Asia Yuna Bermula Di Borneo

Siapa yang tidak mengenali Yuna? Seorang penyanyi dan penulis lagu asal Malaysia yang telah mencipta gelombang dalam industri muzik tempatan serta antarabangsa dengan bakatnya yang luar biasa dan bunyi yang unik. Daripada memenangi anugerah berprestij hingga berkolaborasi dengan maestro muzik antarabangsa, Yuna secara konsisten membuktikan dirinya sebagai kuasa yang patut diperhitungkan.


Melepaskan diri daripada kebiasaan, konsert Jelajah Asia Yuna bakal bermula di Kuching, Sarawak, pada 27 Oktober 2023

Kini, setelah dia mengeluarkan album kelimanya, Y5 pada November lalu, Yuna begitu teruja untuk berhubung dengan peminatnya dalam konsert jelajah Asianya yang akan datang.


Perjalanan Yuna dalam industri muzik sememangnya mengagumkan. Dari awal perkongsian kerjayanya di MySpace, di mana dia mendapat pengikut setia, hingga menarik perhatian penerbit muzik terkenal David Foster, laluannya telah ditandai dengan satu demi satu pencapaian. Bakat dan gaya uniknya telah membezakannya, membawanya memenangi anugerah berprestij Anugerah Juara Lagu ke-27 (Anugerah Lagu Juara) pada 2013 menerusi lagu Terukir Di Bintang (Terukir di Bintang).


Keupayaan Yuna untuk menggabungkan genre dengan mudah terbukti dalam lagu seperti "Forevermore" dan "Nocturnal." Album itu adalah bukti evolusinya sebagai seorang artis, mengukuhkan statusnya sebagai salah satu eksport muzik terbaik Malaysia.


Dengan setiap keluaran album, Yuna terus meningkatkan kehebatan seninya. Album kelimanya, bertajuk Y5, mempamerkan kematangannya sebagai pemuzik dan penulis lirik. Peminat boleh menjangkakan pelbagai melodi dan kedalaman emosi dalam album ini.



Melepaskan diri daripada kebiasaan, konsert Jelajah Asia Yuna bakal bermula di Kuching, Sarawak, pada 27 Oktober 2023. Keputusan ini mencerminkan keinginan Yuna untuk berhubung dengan peminat melangkaui sempadan ibu kota, Kuala Lumpur. Acara itu dianjurkan oleh RK LiveAsia dan Icon Entertainment, yang yakin pendekatan unik ini akan membawa kepada jelajah yang berjaya. Konsert itu akan diadakan di Hikmah Exchange, mewujudkan suasana intim untuk peminat merasai persembahan Yuna yang memukau.


Dengan memilih Sarawak sebagai titik permulaan untuk Jelajah Asianya, Yuna membawa keseniannya ke wilayah baharu. Sarawak, yang terletak di pulau Borneo, terkenal dengan warisan budaya yang kaya dan landskap yang menakjubkan. Tidak hairanlah Yuna memilih lokasi yang begitu meriah untuk memulakan jelajahnya. Konsert di Kuching bakal menjanjikan pengalaman yang tidak dapat dilupakan, dengan peminat dari seluruh rantau berkumpul untuk meraikan muzik Yuna.


Jelajah Asia Yuna akan mempamerkan fleksibiliti beliau sebagai seorang artis. Peminat boleh menantikan senarai set pilihan susun rapi yang merangkumi kerjayanya yang cemerlang, termasuk lagu hits dari album terbarunya, Y5 serta single terkini, Masih Sunyi yang dilancarkan tahun ini.



Kehadiran Yuna di pentas nanti dan persembahan ikhlas pasti membuatkan penonton terpesona. Lagu balada yang penuh semangat hinggalah lagu yang bertenaga, setiap detik konsert itu nanti bakal menjanjikan pengalaman yang tidak dapat dilupakan.


Saksikan keajaiban dan daya tarikan Yuna dalam siri Konsert Jelajah Asia yang amat dinanti. Ini adalah peluang anda untuk menjadi sebahagian daripada acara luar biasa yang meraikan kesenian dan muzik salah seorang bintang paling cemerlang di Malaysia. Dapatkan tiket anda sekarang di www.ticket2u.com.my

bottom of page