Koloborasi Indah Wanna Ali Bersama Bapa Tiri Dalam 'Bukan Sekadar Lafaz'
top of page
  • Writer's pictureMYB

Koloborasi Indah Wanna Ali Bersama Bapa Tiri Dalam 'Bukan Sekadar Lafaz'

Wanna Ali, aktres terkenal, sekali lagi mengharumkan nama dalam industri muzik tempatan dengan pelancaran lagu terbarunya, "Bukan Sekadar Lafaz," duet bersama bapa tirinya, Aiman ​​Ismail. Lebih bermakna lagi apabila koloborasi ini terjadi atas permintaan ibunya sendiri, Datuk Ayu Puteh.


Koloborasi Indah Wanna Ali Bersama Bapa Tiri Dalam 'Bukan Sekadar Lafaz'

"Bukan Sekadar Lafaz" merupakan runut bunyi asal untuk drama bersiri dengan judul yang sama, di mana Wanna Ali merupakan pelakon utama, bersama Alif Satar. Lagu itu digubah oleh ibunya, Datuk Ayu Puteh, penerbit dan pemilik Pencil Pictures & Records. Ciptaan ikhlas ini ditulis khusus untuk drama bersiri yang kini ditayangkan di TV3.


Kerjasama Wanna Ali dan Aiman ​​Ismail dalam "Bukan Sekadar Lafaz" mempamerkan komitmen mereka terhadap kerajinan dan cinta mereka terhadap muzik. Lagu itu mendapat tempat yang istimewa di hati mereka kerana ia berfungsi sebagai runut bunyi untuk peranan masing-masing dalam drama bersiri itu. Walaupun terdapat cabaran semasa diawal proses rakaman, profesionalisme dan dedikasi mereka menyerlah.


Wanna Ali melihat kerjasamanya dengan Aiman, sebagai proses profesional. Dia tidak bimbang tentang sebarang kemungkinan persepsi negatif daripada pihak luar. Lirik lagu itu berkisar tentang kehidupan ibunya, Aiman, dan dirinya. Oleh itu, adalah wajar bagi ahli keluarga terdekat untuk meminjamkan suara mereka kepada ciptaan yang indah ini.


“Dalam keluarga, saya dan Aiman memang sudah lama menyanyi. Maka sebab itulah kami bersetuju untuk bekerjasama merakam lagu ini. Lagipun, ini permintaan ibu sendiri,” jelas Wanna.


GALERI

"Bukan Sekadar Lafaz" merupakan runut bunyi asal untuk drama bersiri dengan judul yang sama, di mana Wanna Ali merupakan pelakon utama, bersama Alif Satar



Sementara itu, ketika ditanya pendapatnya mengenai kerjasama itu, Aiman ​​Ismail menegaskan tidak perlu dijadikan isu besar, kerana mereka sudah sedia maklum tentang sempadan mereka. Dia percaya memahami intipati lagu itu sudah cukup untuk mempamerkan profesionalisme mereka. Tambahan pula, dia menganggapnya sebagai karya yang luar biasa, kerana ia telah ditulis oleh isteri tercintanya lapan tahun lalu.


“Sudah lapan tahun saya hayati lirik ini sejak berkahwin dengan Ayu. Bahkan, Wanna pun tahu betapa bermaknanya lagu Ini buat saya,” ujar Aiman yang sebelum ini pernah muncul dengan debut bertajuk Cintamu Palsu pada 2015.


Aiman ​​mengakui pada mulanya dia berasa mencabar untuk menyelitkan emosi yang diperlukan untuk lagu itu semasa merakamnya bersama Wanna. Namun, mereka tetap profesional dan berdedikasi dengan niat mereka. Mereka sentiasa mencari ketenangan dengan kehadiran Ayu yang penuh kasih sayang sepanjang sesi rakaman, yang membantu mereka mengatasi sebarang kejanggalan.


Kedua-dua Wanna dan Aiman ​​berharap kerjasama mereka dalam lagu indah ini diterima secara positif oleh penonton. Mereka menggesa pendengar untuk tidak mengaitkannya dengan sebarang konotasi negatif sebaliknya menghargainya sebagai ciptaan yang ikhlas.

bottom of page