'Murka Atau Cinta' Jadi Lagu Tema Filem Anak Perjanjian Syaitan 2
top of page
  • Writer's pictureMYB

'Murka Atau Cinta' Jadi Lagu Tema Filem Anak Perjanjian Syaitan 2

Lagu tema filem merupakan salah satu elemen yang penting dalam menonjolkan keseluruhan pengalaman menonton filem. Ia mampu meningkatkan emosi penonton dan memberikan impak yang mendalam. Dalam filem terbaharu Anak Perjanjian Syaitan 2 yang diterbitkan oleh Dr. Ahmad Idham, lagu tema 'Murka Atau Cinta' yang dinyanyikan oleh Puteri Khareeza nyata telah memikat hati pengarah filem itu.


Murka Atau Cinta
Puteri Khareeza kembali dengan single terbaru berjudul Murka Atau Cinta

Lagu 'Murka Atau Cinta' dicipta dan dihasilkan oleh Amer Munawer Yusoff, seorang komposer dan penulis lirik berpengalaman yang juga merupakan bekas ahli kumpulan Ruffedge. Lagu ini adalah hasil karya yang mempunyai elemen kerohanian yang mendalam dan mampu memberikan impak yang kuat kepada pendengar.


Lirik lagu ini mengandungi unsur keagamaan yang mengisahkan tentang pilihan seorang hamba Allah. Ia merangsang fikiran untuk memilih sama ada ingin menjadi hamba yang dimurkai atau dicintai oleh Tuhan Yang Maha Pencipta. Melalui lagu ini, Puteri Khareeza dan Amer Munawer Yusoff berhasrat untuk menyampaikan pesanan tentang pentingnya mencintai dan bertaqwa kepada Tuhan.


Puteri Khareeza dipilih untuk membawakan lagu 'Murka Atau Cinta' kerana suaranya yang unik dan sesuai dengan genre lagu tersebut. Walaupun lagu ini disiapkan dalam jangka masa hanya sebulan, Puteri Khareeza memberikan kerjasama dan komitmen yang hebat.


Proses rakaman berjalan dengan lancar dan mengambil masa hanya 4 jam sahaja di studio. Puteri Khareeza berharap pendengar dapat menerima dan terasa dengan sepenuh jiwa lagu yang disampaikannya ini.


Bagi peminat Puteri Khareeza dan peminat filem Anak Perjanjian Syaitan 2, lagu 'Murka Atau Cinta' boleh dimuat turun bermula 5 Disember 2023 di pelbagai platform muzik dalam talian seperti iTunes, Spotify, Apple Music, YouTube Music, Tidal, dan Deezer.



Filem 'Anak Perjanjian Syaitan 2' yang diarahkan oleh Dr. Ahmad Idham ini mengisahkan perjalanan seorang wanita muda bernama Azlinda (Eyka Farhana) yang berjuang melawan pertarungan mistik yang menghantuinya sejak kecil. Walaupun Azlinda telah didiagnosis dengan penyakit "anxiety disorder", dia percaya bahawa gangguan tersebut berkait rapat dengan sejarah hitam ibu bapanya.


Ayah Azlinda tidak dapat lagi membesarkan dia dan akhirnya menghantar Azlinda ke sebuah pusat kebajikan. Pertanyaannya, mampukah Azlinda melawan perjanjian malapetaka yang terus menghantui hidupnya, atau dia akan terus hidup dalam kegelapan sepanjang hayatnya? Filem ini dijangka akan menjadi blokbuster pada tahun 2024.



bottom of page