top of page
Writer's pictureMYB

“OMK (Oh My Kadhale)”: Catat 1.7 Juta Tontonan Di YT, EMI Music Malaysia Rai Pencapaian Ezra Kairo Dan Zubir Khan

EMI Music Malaysia meraikan kejayaan luar biasa single hit "OMK (Oh My Kadhale)" oleh duo dinamik Ezra Kairo dan Zubir Khan. Lagu itu, yang menggabungkan unsur muzik Melayu dan Tamil dengan indah, telah dengan cepat naik ke tangga teratas carta dan menawan hati peminat di seluruh Malaysia.


OMK (Oh My Kadhale)
EMI Music Malaysia meraikan kejayaan Era Kairo dan Zubir Khan menerusi kejayaan lagu terbaru mereka OMK "Oh My Kadhale" yang trending di platform penstriman digital dan video.

Diluncurkan pada 17 Mei 2024, "OMK (Oh My Kadhale)" menceritakan kisah cinta mendalam seorang lelaki dan usahanya untuk memastikan kebahagiaan pasangannya. Dalam masa tiga minggu sahaja selepas tayangannya, lagu itu telah mengumpul lebih 1.7 juta tontonan di YouTube dan telah menjadi sensasi di Spotify dengan lebih 400,000 pendengar.


Pengarah Urusan Universal Music Malaysia, Kim Lim, dan Ketua EMI Music, Adib Hamdi, menyatakan kegembiraan mereka pada sidang media yang diadakan baru-baru ini. Mereka menyerlahkan kejayaan trek itu sebagai bukti komitmen EMI untuk memupuk muzik yang pelbagai bakat seperti Ezra Kairo, Irfan Haris, dan Nuha Bahrin.


Adib Hamdi berkongsi kegembiraannya dengan menyatakan, “Selepas setahun sejak pelancaran semula, kami telah mencapai beberapa kejayaan kecil yang menyumbang kepada visi strategik yang lebih besar.


"Pencapaian awal ini diharapkan dapat membuka jalan kepada kejayaan yang lebih besar pada masa hadapan. Mengikuti ‘OMK (Oh My Kadhale)’, EMI akan berada dalam kedudukan yang lebih baik untuk muncul sebagai peneraju pasaran,”jelas Adib.


OMK (Oh My Kadhale)
Zubir Khan dan Ezra Kairo

Sementara itu, Ezra Kairo yang terkenal dengan lagu hits sebelum ini seperti "Anak Helang" dan "Kinnara," telah mengukuhkan lagi statusnya sebagai artis yang serba boleh dan berpengaruh dengan kerjasama ini.


“Saya amat gembira dengan sambutan rakyat Malaysia terhadap lagu ‘OMK (Oh My Kadhale)’. Lagu ini ditulis dalam bahasa Tamil dan Melayu. Saya bangga menyampaikan lagu yang menyatukan rakyat pelbagai kaum,”ujar Ezra.


“OMK (Oh My Kadhale)” menggambarkan permaidani budaya Malaysia, di mana kumpulan etnik yang berbeza berkumpul untuk mencipta sesuatu yang indah. Gabungan lagu irama dan melodi tradisional daripada kedua-dua budaya telah mencipta karya muzik yang harmoni dan menawan yang bergema dengan khalayak yang luas.


Lagu “OMK (Oh My Kadhale)” boleh didengari menerusi semua platform penstriman digital sementara video muzik (Performance Video) “OMK (Oh My Kadhale)” boleh ditonton menerusi platform Youtube Ezra Kairo manakala video muzik rasmi di Youtube Zubir Khan.



Comentários


bottom of page